lördag 19 november 2011

Veckan som gått

I måndags körde jag som sig bör styrka för bröst och biceps på morgonen och sedan snabbhetsträning/grundträning med Hammarby ute+inne på Sätra IP och Sätrahallen på kvällen. Grym mjölksyra i låren av massor av trapplopp.

I tisdags tog jag helvila för att ge kroppen att komma tillbaka till hyfsat skicka för de tester vi skulle köra på onsdag kväll. Jag vilade även onsdag morgon.

På onsdagskvällen gjorde jag tester med sprintgruppen från Hammarby.

Vi testades på "flygande 30m", 5steg från jämnfotastart och stillastående längd. VAr 5hundradelar ifrån min bästa tid från förra vintern på flygande 30m vilket får vara ok under denna trunga träningsperiod. I 5steget var jag endast 10cm från mitt innepers så det var med beröm godkänt. I stillastående längd körde vi lite annorlunda mot vad jag brukar så resultatet skiljde en del. Istället för att hoppa från kanten där man kan greppa med tårna och skjuta ifrån hoppade man från plan mark, så jag tapapde nog lite tryck där, dessutom mätte vi från tåspetsen och inte från kanten, så 3.00m var itne mycket att hurra för mot mitt årsbästa 3.11 som dock är från kant med säkert 3-4cm "övertramp" då tårna är över kanten.

Vi gjorde även stilalstående längd från 30cm hög låda och då lyckades jag att få till 3.48m vilket jag tycker var rätt bra. Speciellt sett till vad de andra gjorde jämförelsevis med och utan låda.

På torsdagen körde jag styrka för rygg och triceps på morgonen och stavhopp och häck på kvällen. Mycket nöjd med passet, fick tillbaka en del självförtroende i stavhoppet efter att ha haft en liten svacka och häcklöpningen kändes mycket lovande, fick till en teknisk detalj vi jobbade på mycket bra.

På fredagen körde jag styrka för biceps på morgonen (lite måste man ju få underhålla så de inte försvinner helt och hållet) och på kvällen körde jag höjd och kula. Höjdhoppet började segt med stående höjd där ryggen gjorde ont och var superstel, men när jag började hoppa med 5stegs ansats släppte det och jag kunde hoppa nästan min kroppslängd, vilket kändes lovande.
Med full ansats hoppade jag några centimeter högre med luft och fick ett bra beskede för självförtroendet.
Riktigt skönt att kunan hoppa såpass högt när benen kändes blytunga under uppvärmningen och jag knappt kunde jogga runt och ryggen kändes stel som en planka.

Hade ju trots allt var med om en del unde samma dag... (powerwalk kl 06-06.30 (jogg första 7min)), gym kl 10.45-11.30, bad och lek +bastu med fritidselever kl 13.30-14.45, samt fortsatt jobb fram till kl 17 då jag promenerade till tåget i 15min i högt tempo.)

Kulstötningen kändes dock sådär då mitt nya handledsskydd visade sig vara "skit", får itne det stöd jag vill och fingrarna bara viker sig. 7.26kgs kulan kändes superlätt i handen, men den bra rullade över fingrarna 6-7ggr innan jag gav upp och bytte till 5kg kulan som det gick bättre med. Avslutade med att troligen persa i bakåtkast med 5.0kg kulan gjorde 18,5m utan att mäta, men har några markeringar så jag hade hyfsad koll. Mitt officiellt mätta pers är 18.25 från ett år tillbaka.

Ryggen känns inte "rolig" efter träningarna då den stelnar till och det tar ett tag att den skall släppa, men det lär bättre om någon vecka då jag börjar släppa på träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar