tisdag 4 oktober 2011

Årets tuffaste pass på Enskede



Jag körde måndagens kvällspass tillsammans med Hammarbys sprintgrupp på Enskede IP.
Det visade sig bli ett riktigt "hjärta och lungor" pass, där man fick kriga som Leonidis i filmen "300".

Passet såg ut så här:

Jogging 800m och benpendel och lätt stretching som uppvärmning (valfri uppvärmning).

3x20x60m löpning (varannan gång frekvens och varannan gång jogg tillbaka) med en ny övning var 60:e meter. (totalt 3600m). Vi körde en 4-5min paus mellan varje varv (3st).

Man gjorde en övning tex 40st situps vid 60m starten sedan körde man frekvens bort till målet (20m frekvens över koner, 10m utan koner sedan 20m med frekvens över koner igen) där man tex körde upphopp. Så det blev en del övningar och en hel del flås.

På sista varvet hade konerna tagits bort och man skulle istället köra 60m Borzowhopp, 60m indianhopp och sista varvets sista övning var 3st vändor frekvens i trappsteg och tro mig, man hade en del syra då. Det var ju en hel del prestige inblandat. "Ynglingarna" skulle inte få vinna över mig i någon övning så man fick ta i lite extra för att ligga först och fick beröm för att jag var en "mångkamps-maskin" speciellt i bålstyrkan och i breda- och smala armhävningar kunde jag hålla ett högt tempo som "ungdomarna" inte kunde matcha. MEN jag blev imponerad av dessa atleter, man har ju haft lite fördomar om 100m löpare att de bara springer några korta lopp på träning och inte har någon "kondis", men så var ju inte fallet. Härligt! Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar