torsdag 13 oktober 2011

Torsdag

Dagens första pass bestod av styrka för biceps. Där körde jag tungt och kanske inte helt strikt, men ville väcka muskelfiberna och locka fram råstyrkan i mig =)

De tyngsta övningen var stående skivstångscurl där jag körde: 5x40kg, 3x50kg, 3x60kg, 3x65kg

Dagens andra pass bestod av spänst och kula.

Spänsten kördes med lite hoppserier på gymnastikmatta, barfota.
Sedan blev det längdhopp från 15cm hög låda.
6st hopp med 5stegs ansats
6st hopp med 7stegs ansats
6st hopp med 9stegs ansats

Jag är nöjd med vissa hopp, speciellt från 9steg då jag hoppade 660cm vilket är bra för mig då det rör sig om halv ansats, om än med hjälp av låda vid uthoppet. (tror jag hoppade från 17meters ansats och min tävlingsansats är 38meter, vilket man får en betydligt högre ansatshastighet på).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar