måndag 24 oktober 2011

Tisdag-söndag

På tisdagen blev det styrka för ryggen på morgonen, inkl marklyft som jag inte kört på evigheter, och på kvällen blev det stavhoppning med sockiplast. Kulstöningen gick sådär tekniskt, men jag stötte ganska långt ändå (körde med 5kg kula), 16m stilla och 18m med glid är ganska bra resultat för mig (pers typ 16.2-3m resp 18.6m).

På onsdagen körde jag styrka för axlar och triceps på morgonen vill jag minnas och på kvällen körde jag med sprintgruppen från Hammarby ute i en park vid Enskede.
Vi körde totalt 44st lopp av olika slag och tro mig, det kändes lite "mört" i benen när passet var klart. 3x10x130m på grus (halft varv på en fyrkantig grusväg runt en gräsplan (dvs två svängar) med ca 1min vila mellan loppen och 5min serievila. Sedan 10x80m i backe med gåvila ner, där de första 30m var frekvens över koner. Vi avslutade med 4x110-120m (?) maxlopp uppför backe med gåvila ner. Sedan promenad/jogging tillbaka till arenan (10min) och stretch.

På torsdagen körde jag biceps, mage och lite underarmar på gymmet på morgonen och på kvällen blev det stavhoppning i sand samt spänst på gymnastikmatta i sockiplast. Hoppade bra i stavhoppningen och ligger väldigt bra till avseende grepphöjd och styvhetsgrad på stavar för att vara så här tidigt på uppbyggnadssäsongen. Hoppserierna i sockiplast på gymnastikmatta gick helt ok (28m matta) med tanke på att jag sprungit mycket dagen innan.

På fredagen körde jag axlar (baksida och rotatorcuffar) och mage vill jag minnas på gymmet på morgonen och på kvällen körde jag höjdhopp. Höjdhoppningen kändes väldigt bra stundvis, trots att jag inte var så pigg i benen. Vi jobbade på ansatslöpningen och speciellt på att bibehålla en hög hastighet på slutet. Jag fick på några grymma "träffar" och flög relativt högt över 180 i vissa hopp, som sagt inte pigga ben så det var helt kalrt positivt.

På lördagen blev det ett morgonpass med längd och kula. Körde längdhopp med 7-9-11stegs ansats, sammanlagt ca 15st hopp och efter det avslutade jag passet med kula 5kg (samt några på 3-4kg) där jag jobbade på att förändra tekniken lite och inte bara försöka stöta långt som jag oftast försöker =) Kändes bra till slut och stötte i princip lika långt som med min "gamla" teknik, så när som helst kan det släppa och börja bli riktigt långt för mig.

På söndagen blev det helvila.

Kommer ladda upp ett videoklipp från lördagen träning, där man ser tre längdhopp och sedan som bonus lite armbrytning som ägde rump på lördagskvällen då min vän Niklas fyllde år. Niklas tränar och tävlar i armbrytning och har ett armbrytarbord hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar