tisdag 11 oktober 2011

Måndag

Idag blev det 3pass! Fast egentligen räknas bara två då ett "pass" var 60min intensiv fotboll med fritids. Jag sprang som "Forrest Gump" och gjorde några mål som bonus dessutom. Jag svettades totalt igenom linnet OCH munkjackan som också blev helt genomblöt. Men konditionen kändes bra!

Dagens första pass var styrka för bröst och biceps.
Körde 15-12reps i bröstövningarna hantelpress och sned hantelpress totalt 10set sedan pec deck och cablecross. Körde även lite omvänd cablecross med benen uppe och huvudet ner på sned bänk. Körde lättare vikter och lite högre reps för att inte stressa på vänster axel som dock kändes bättre idag. Biceps körde jag tungt med bla 2x5x53kg i bicepscurl, riktigt tunga enarms 1-2-3reppare i bicepscurlmaskinen samt hantelcurl.

Därefter blev det fotbollen som jag nämnde.

Sista passet körde jag med Hammarby i Enskede i skogen. Först ca 8-10min intensiv jogging, sedan lite benpendel och promenad till pulkabacken.

Vi körde 5st varv där man spurtade upp för den blöta (och hala) gräsbacken och sedan promenerade man varje varv igenom en liten skogsdunge och tog ca 50st hala trappsteg ner för att jogga till början av pulkabacken och springa upp för den igen.
Efter detta gick vi till en asfaltbacke där vi körde 10st varv med ca 150m sprint upp för en backe med reask promenadvila ner genom en skogsstig som var rätt hal och svår att ta sig ner för då det var mörkt.

Passet fortsatte med 10x80m i 90% av max på elljusspår utan belysning (mörkt!!), dock var spåret jämnt och därmed relativt liten skaderisk, med gåvila.

Passet rundades av med lite häckgång och gång i trappor samt 800m nerjogg och stretching.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar