måndag 3 oktober 2011

Söndag

I söndags kl 16.30-18.00 körde jag ett sk "svettpass" på Storvretsbadet.

Passet såg ut ungefär så här:

Löpband 20min stegrande tempo från 9km/h till 20km/h. Låg på 17-18-19-20km/h sista 4minuterna av de 20minuterna. 20km/h motsvarar 3min00s/km att jämföras med mitt personliga rekord på tävling som är 2min47s på 1000m.

Efter detta blev det "crossfit" i form av hantelsvingar i superset med lådhopp (20reps per serie) följt av burpees (typ armhävning följt av upphopp), armhävninagr med klapp bakom ryggen, vristhopp, stepup, hängande benlyfts cirklar (hängades i räck), "magfemman" (fällknivar, situps, rodd, höftlyft, vaggan), "ryggfemman" (sprattel, armlyft, benlyft, arm+benlyft, vaggan), sidolyft liggandes på golvet med spikrak kropp.
Avslutade med 20min stretching.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar