tisdag 18 oktober 2011

Fredag-måndag

På fredagen körde jag ett lätt styrkepass för framsida- och baksida lår samt underarmar, på morgonen på kvällen åkte jag med coach till mångkampsträffen i Örebro.

På lördagen körde jag tre pass som låg på 40-60min var och bestod av spjut, sprint resp höjd.

På lördagskvällen körde vi aktiva en hemlig aktivitet som visade sig bli brottning med sumodräkt, bungee-run (springa med gummiband och lägga ut en rispåse så långt som möjligt) samt sitta på bom och klappa till motståndaren med en "handväska". Det blev blodigt allvar för killarna (som alltid :), här låg det mycket prestige. Vi skulel möta en jämbördig motståndare storleks- och viktmässigt.

Efter aktiviteten åkte jag hem till min vän Rasmus och såg filmen Trolljägaren (som jag sett förut).



På söndagen blev det ett uthållighetspass, modell medeldistansare:

4x(400-300-200-100m) med vila på 60-45-30s mellan loppen samt en serievila på 3,5minuter.
I sista serien hade jag ca 67s-49s-31s-14s, pulsen låg på 185-192 efter varje lopp.


På måndagen blev det dubbla pass:

Pass 1:
Styrka för bröst och biceps samt underarmar, med bla bänkpress (utan passare): 4x140kg, 1x150kg, 1x155kg

Pass 2:
Cirkelträning samt intervaller 10x150m med gåvila (250m) tillsammans med Hammarbys sprintgrupp. Vi avslutade med 10reps hamstringstyrka per ben (assisterad av partner) samt stretching av höftböjare och nerjogg och ordetnltig stretch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar