måndag 10 oktober 2011

Söndag

På söndagen kl 15.15-15.45 körde jag ett 30minuters "crossfit" pass i en lekpark i Borlänge tillsammans med min kusin Kimmo.

Vi körde antingen superset tex armhävningar mot räcke följt av hopp upp på "låda" tex 2x15reps av båda eller så körde vi övningar med ca 30s vila där det improviserades allt ifrån omvända bänkpressar (ryggdrag i räcke som var på 1m höjd, fötterna i marken), stående vadhäv, stepup "frekvens" på bänk, axelrpessar med bänk, balans på hängmatta (typ "snowboard stance"), bicepscurl med parkbänk och vristhopp i sidled fram och tillbaka över en 10cm hög "kon". Det blev en bra genomkörare.

På kvällen var jag tillbaka hemma i Tumba kl 22 och kl 22.15 körde jag ett konditionspass på 30min trots ösregn. På med landslagets gula regnjacka med hade mina icke regntäta mjukisbyxor från Better bodies som blev dyngsura och tunga nästan direkt. Jag körde en joggingtur i högt tempo kanske 95% av max (alltså 95% av den fart jag hade kunnat hålla på spåret om jag tog ut mig fullståndigt) på 4.5km på ca 20min tog ingen exakt tid, men sista 300m spurtade jag som om jag gick för 8000p på avslutande 1500m i tiokamp och stod på alla fyra i mål (sista 300m är en uppförsbacke som blir brantare och brantare) och mådde "sådär" i 30s innnan jag reste mig genomblöt och promenerade vidare. Efter ett tag när jag mådde bättre jörde jag hoppsasteg ett par hundra meter och sedan körde jag 2x50m backe med joggvila ner och gick hem och körde stretching och muskelstumulator för att bli av med slaggprodukter i vader, hamstrings och framsida lår samtidigt som jag såg ett par avsnitt American Chopper och tog en återhämtningsdryck (ej Gainomax för apor) och käkade en proteinbar.

Filmade lite på gymmet när jag körde ben och filmade lite ute i ösregnet när jag joggade mina 4.5km i söndags, men det blev rätt suddigt ute i regnet, men skall nog lyckas klippa ihop något inspirerande videoklipp av det.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar