tisdag 25 oktober 2011

Måndag

På måndagen körde jag bröst och biceps på morgonen och sprintintervaller på kvällen med Hammarby.
I gymmet körde jag en specailövning som jag provade för första gången, körde hantelpressar i cablecrossmaskinen. Fäste wirena från cablecrossen i hantlarna så det blev både tungt uppåt tack vare hantlarna jag använde samt snett uppåt/inåt tack vare motståndet från viktmagasinet i cablecrossen. Körde 25kg hantlar och 20kg extra viktmagasin.

På kvällen var det som sagt sprintintervaller med hammarby. Vi körde backlopp modell "max" på 10x130m med 3min gåvila (dvs långsamt gå ner och vila ca 45s-60s när man kommit ner) efter detta 10x80m 90% på grus (ej backe) med gåvila tillbaka. Låter inte som ett så jobbigt pass, men backloppen kändes en del. Det som är inspirerande är dock att jag känner mig starkare och starkare för varje lopp som går, folk viker sig och orkar knappt springa i de sista loppen, men jag fortsätter som en "maskin".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar