tisdag 13 december 2011

Måndag

I måndags körde jag ett skönt styrkepass för rygg och biceps på Flex gym och asvlutade med lite solarium. Börjar känna mig stark i övre delen av ryggen igen, men finns fortfarande lite till att jobba med, med ländryggen. Vanliga vikter för mig i latsdrag är numera 130-150kg där jag gör 8-5reps. Men tidigare kunde jag sitta halva passet och köra latsdrag frampå med brett grepp och latsdrag med smalt grepp, numera försöker jag köra nax 3-4set vid varje maskin och helst attackera musklerna från så många olika vinklar som möjligt. Hellre 10 olika övningar och endast 2set av varje än att köra 3övningar och 6set av varje. Jag är inte rädd för att plocka av vikt och jobba i musklernas svagaste lägen heller, men vill samrtidigt utveckla maxstyrkan också varje pass.

Man är inte starkare än svagaste länken...

På måndagskvällen valde jag att avstå Hammarbys sprintträning i Sätrahallen för att inte dras med i ett för högt tempo (flåsmässigt) och riskera hälsan. Så jag körde ett lugnare pass i Storängshallen med lite sprint och spänst för att inte missa något. Hade 310 i stående längd vilket får räknas som klart godkänt när jag kände mig oexplosiv och seg pga förkylningen. Sprint körde jag 4x60m genom eltid fast med lång vila så jag fick ner pulsen ordentligt. Kändes bra efter passet, så jag körde inte för hårt.

Tisdag = stav och kula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar