söndag 11 december 2011

Söndag

Igår, lördag, tävlingsdebuterade jag i Vinterspelen i Örebro. Grenarna var 60m och 200m. Det var bara en smygstart för jag är mitt under grundträningen och den "riktiga" tävlingspremiären sker i början på januari.

60m försök: 7.45s

Kroppen hade nog inte hunnit vakna riktigt och jag spände mig en aning då jag missade starten lite.

60m final: 7.38s

Jag är riktigt nöjd med insatsen och resultatet. Det matchade precis den tid som jag gjorde som bäst förra vintern (2ggr) när jag var betydligt mer "toppad", dock en bit kvar till pers 7.21.
Ett bra besked med andra ord.

200m: 23.57s

Jag öppnade offensivt och hade enligt coach 11.1s vid 100m och sedan gick det inte så fort sista biten, men iaf ett resultat att utgå ifrån och försöka putsa nästa gång. Perset inomhus på 200m ligger på 23.04 från ca 3-4år tillbaka.

Målen som jag själv satt inför tävlingen var 7.40 och 23.30 så det var iaf inte så långt borta.

Något som förmodligen försämrade mina resultat och inte var så hälsosamt var att jag var kraftigt förkyld och det blev en aning värre senare mot kvällen. Men såhär dagen efter på kvällen känns det bättre igen, fast halsen var helt igentäppt när jag vaknade på morgonen.

1 kommentar:

  1. Tjena,
    När är du sjuk?
    Helt igentäppt hals??? NEJ
    Helt täbbt näsa??? NEJ
    Feber??? KANSKE, det beror på...
    Nästan helt avsliten muskel??? defenitift NEJ

    Har en fundering, finns det någon anvisning om hur långt ner i en knäböj du bör gå?
    Jag vet att de som bara springer bör inte göra knäböjar under 60 grader.
    Du gör mycket mer än bara springer, så finns det någon rekomendation?

    Tack för hällsningen på bemärkelsedagen, jag och mina tjejer var till Åland. Halva båten sköng för mig och två till jubelarer som var på båten. Kändes helt OK och så fick jag ett glas med skumpa att skåla med alla i lokalen.

    Har försökt att ringa din mor men hon har sin mobil avstängd (lör- och söndag)

    Tyckte att du har en trend som är possitiv, dina öppningstider är snabbare än tidigare.
    Det är svårt att persa om man inte tar i från början.

    Nu kör vi

    Terveisin morbror Erkki

    SvaraRadera