fredag 23 december 2011

Torsdag

På morgonen tog jag sovmorgon för att låta kroppen få återhämta sig från den relativt tunga träningen. Träningsvärk i bröst, axlar och baksida lår för första gången på länge (så invand i de flesta övningar så svårt att "chocka", dessutom vill jag inte börja köra 15reppare i allt, blir oexplosiv då och tappar maxstyrkan).

Kvällspasset bestod av stavhoppning och kula. Jag är nöjd med min stavhoppning där jag klarade 4m med gummiband från 19m ansats (ville inte ha längre ansats pga träningsvärk i baksidan av låren) och fullföljde alla hoppen. I kula kände jag mig sliten i benen, vilket syntes i resultatet också. Valde därför att endast stöta med 5kg kulan. Gjorde årsbästa stillastående 16.05 vilket är helt ok, men katastrofala 17.40 med glid, fast jag vet inte hur långt de andra mångkamparna stöter med 5:an, men fanns inte mer tryck i kroppen än så denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar