torsdag 22 december 2011

Tisdag

Jag tränade styrka för axlar och rygg och lite bål på morgonen och stavhopp och TRESTEGS TÄVLING på kvällen =)

Jag ville förbättra min placering i en all-time lista som ska publiceras snart i hopp. Där är det längd, höjd, tresteg, stavhopp som räknas in. Enligt Hasse Sköldsäter var det längsta trestegsresultat han hittade på mig 12.58 från typ 1996 (tror jag hoppade 12.80 i P18?) så jag försökte slå det, men det gick åt pipan kan man säga. Hoppar med kort ansats, men fick ändå med mig alldeles för mycket fart i kombination med dålig teknik så jag fick tvärstopp i andrasteget varje gång jag fick med mig bra med fart från plankan. Så det blev 12.59 vilket jag inte direkt tycker representerar min kapacitet, men jag försökte iaf. Kände att ryggen tog en del stryk av mina dåliga hopp så vi får se om jag ska ge mig på denna gren igen. Vet att jag gjorde 13.30 på träning kring 1999-2000, men då hade jag förmodligen bättre teknik och en 10kg lättare överkropp. Stavhoppet (träning) började grymt bra, sprang mitt livs snabbaste stavansatser och pendlade bra och hade några bra hopp på gummibandet som låg på 410-420, men efter ett tag orkade inte huvudet med och det liksom tog slut på fokus och jag orkade inte sätta i staven så det var dags att avbryta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar