måndag 17 januari 2011

Fredag-lördag-söndag-måndag

I fredags tävlade jag på 60mh och sprang på 8.85, missnöjd med tiden.
Försökte hoppa längd, men foten var som väntat inte på så bra humör sedan höjdhoppet i måndags då jag fick ont i den. Avbröt direkt i första hoppet.
Dag 2 var det enbart kula för min del, kulan kändes lätt men stötte dåligt teknisk, stannade på 13.87.
Dag 3 var det stavhopp för min del och då hoppade jag 383 med min stav som blir för mjuk och steget till nästa stav är för stort och jag "fegar ur" och det blir inga hopp när jag byter till den. Har beställe en "mellan stav" som kommer på onsdag från Nordic, ska bli spännande att testa den.
Efter kulstötningen dag 2 åkte jag hem till Tumba och körde ett styrkepass för bröst och armar med bla snebänk och bicepscurl och tricepspushdown och bla 3x65kg i dips.

I måndags körde jag ett bröstpass på morgonen med bla bänkpress 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg vilket jag var nöjd med, körde även sne hantelpress 12x41.5kg och cablecross 8x65kg.

På kvällen blev det sprint och spänst. Körde 2x2 starter med startkommando (20m med eltid) samt 2st flygande 30m, 5st stående längd (310cm) samt några bakåt- och framåtkast med 5kg kulan och avslutningsvis lite studs upp på låda. Efter detta nerjogg och lång stretch och senare på kvällen massage på hamstrings och vader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar