tisdag 11 januari 2011

Måndag

På måndagen körde jag två pass, det första på Storvretsbadet och dert andra i Storängshallen. Hade planeringsdag med de andra lärarna på skolan kl 8.15 fram till lunch, sedan var det dags att gå hem och ladda för gym.

Pass 1 (Storvretsbadet):
Crosstrainer 3min
Kvastskaft 2min
Bänkpress: 20x20kg, 10x50kg, 8x90kg, 5x120kg, 5x140kg, 2x150kg (kom snett i första lyftet och ödslade onödig kraft för att "bryta upp" stången, kändes bättre i andra lyftet, men orkade inte upp en 3:a (vilket var målet). 8x90kg explosivt, 6x100kg explosivt, 26x85kg(max reps på "kroppsvikten", vägde mig väger 84.0kg om jag drar av för kläder och skor).
Sneda flyes med hantlar (8x21kg, 8x26kg)
Peck dec (8x40kg, 6x70kg, 6x80kg)
Cablecross (10x30kg, 9x50kg, 7x60kg)
Pushups med klapp (10-8-8reps)

Pass 2 (Storängshallen):
Jogging 800m
Dynamisk rörlighet
Häckgång
Höjdhopp 5stegs ansats
Höjdhopp full ansats (vred foten lite för mycket i ett upphopp och fick lite ont i foten)
Häck (1x1 häck med tripp, 2x1 häck från block, 1x2häckar från block, 3x60mh (100cm) från block, kändes bra.
Foten som jag vred till lite under höjdhoppet började kännas av efter passet och var lite öm på hemvägen, blev värre när jag kom hem och är rätt öm nu dagen efter, kommer sannolikt inte kunna tävla ikväll i stav och kula. Men om jag tejpar upp den bra och det känns ok skall jag prova, annars vilar jag foten fram tills fredag då Scandic Indoor games börjar (fre-lör-sön med totalt 5grenar för min del 60mh, höjd, kula, längd och stav).

Börjar känna mig piggare i benen och häcklöpningen kändes riktigt bra. Synd att foten krånglar lite, men jag försöker inte att oroa mig för det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar