onsdag 12 januari 2011

Tisdag

Jag tävlade på tisdagskvällen och då var tankarna mest fokuserade på att inte ta onödiga risker med foten och överanstränga den då den blivit ännu ömmare under natten, men den kändes helt ok och jag kunde delvis släppa tankarna från foten och fokusera på uppgiften =)
Stavhoppet gick sådär, 375 och mycket nära 385 två ggr, då jag inte "vågar" byta till en styvare stav så blir staven jag hoppar med lite mjuk och jag har högsta höjden bortom ribban, men hoppade bra tekniskt för att vara jag. Om jag bara samlar ihop psyket och byter till den stav jag borde hoppa med så blir det bra. (Provade hoppa med en styvare stav i inhoppningen men tappade greppet och gled och brände fingertopparna på vänster hand).
Nästa gren var kula där jag hade förhoppningar om 14m. Jag inledde med 13.50 och sedan ett par sämre stötar sedan 13.72 och trodde jag började hitta känslan lite, men jag missade att få med mig höften i ALLA stötar, tröck bara med armen och överkroppen, hoppade bak och hamna i en bra eller hyfasat bra position, men i utstöten släppte jag bak rumpan och kraften försvann ut bakåt istället för in i kulan. Så slutresultatet blev typ som en prutt, stinker! Efter avslutad tävling stannade jag kvar med coach och gjorde tre stötar. Slappande av direkt och även om jag inte fick med mig höften superbra då heller var det klart bättre och då hade jag 14.40-14.50-14.30 i de tre stötarna, det gav iaf ett visst hopp om att det kan bli helt ok längder snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar