onsdag 26 januari 2011

Onsdag

Idag onsdag körde jag dubbla pass.
Pass ett bestod av styrka för axlar, triceps och framsida-och baksida ben i cirkelträning. Körde en tricepsövning varpå jag direkt körde en axelövning, sedan direkt en övning för framsida lår följt av några upphopp eller vristhopp sedan baksida lår varpå jag avslutade cirkeln med "frekvens eller skipping framför spegeln".

Körde följande övningar:

Tricepspushdown med rep
Hantellyft framåt
Benspark
Bencurl
Liggande tricepspress till pannen med z-stång (skull crushers)
Stående stångpress
Dips med vikt
Kort knäböj (50kg explosivt)
Frivändning från knäna (2x6x50kg)
Sittande hantelpress
Shrugs (axelrullningar med hantlar)
Stående drag till hakan med cable, nerifrån
Baksida axlar med cable
Baksida axlar liggandes med magen mot snebänk

Avslutade med 5set latsdrag för ryggen (genomblödning, har ju en liten bristning på höger sida av ryggen, kändes dock hyfsat nu)


Dagens andra pass var ett pass inriktat för uthållighet och allmänstyrka (i Storängshallen):

Jogging 800m
1000m med spikes i jämn fart (35s varv) på 2.55min
4x200m med 1-2min vila 35-33-31-26.7s
Bålstyrka hängandes i räck 2x8reps
Medicinbollskast 7olika varianter 6kast av varje med 3kg medicinboll
Fotstyrka
Nerjogg och stretch

Tack till "storfiskaren" Victor som agerade hare åt mig på 1000m!
Kändes lätt att springa på 2.55, vilket det skall göra också om man ska ner och försöka persa om drygt två veckor på mångkamps-sm (mitt pers på 1000m är 2.47,5). Målet var inte att maxa ur och dra på mig maxsyra, utan snarare känna på distansen och få lite självförtroende och en genomkörare utan att bli allt för sliten inför lördagens tävling där jag kör fyra grenar (60mh, längd, kula, stav).

1 kommentar:

  1. Låter bra lasse mindre löpning mera bänk!
    haha victor lyckades balansera kvasten i 29sec!
    vilken talang!
    Train hard win easy!

    SvaraRadera