söndag 9 januari 2011

Lördag

I lördags körde jag ett 60minuters pass styrka för armarna på Storvretsbadet.

Passet hade fokus första 35minuterna på triceps sedan 20min biceps och avslutningsvis 5min underarmar.



För triceps körde jag tricepspushdown, tricepsextension från pannan med rep, dips med viktbälte (12x15kg, 8x35kg, 6x55kg, 3x65kg), liggande triceps med z-stång till pannan ("scullcrushers") (10x28kg, 10x38kg, 8x43kg) samt pushups med klapp.

För bicepsl bla Scottcurl i bicepsmaskin (enarms och tvåarms), två arms upp till 35kg (2reps (5reps på 30kg, det tyngsta jag kört på länge på den maskinen (man lastar på fria vikter på en pinne). Körde liggande bicepscurl med cable på magasinet+10kg (80kg totalt) 5reps.

Körde även som sista övning för biceps stående stångcurl med 48kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar