fredag 12 februari 2010

Back on track

Igår förmiddag (torsdag) blev det 3x30m från stående och 2st flygande 30m följt av kulkast och kula (14m).

På kvällen blev det stavhopp med 4steg kortare ansats än på tävling (hoppade på 380) och längdhopp med 7stegs ansats (15m ansats hoppade 630(har 38m på tävling). Längdhoppet kändes riktigt bra och har kommit in i rätt känsla. Medvetet körde vi enbart med kort ansats för att spara krutet till tävlingarna i helgen.

Magen kändes som ett kylskåp igår, man har liksom först tömt sig själv på allt maginnehåll och sedan försökt fylla på så gott det går och då blir det som en stor klump som står rakt ut, såg ut som en gravid aphona igår på träningarna, men med tanke på det så gick träningarna bra.

Idag stäldle jag mig på vågen igen efter maten och nålen pekade på 82.8kg, så jag är Back on track på min idealvikt som jag vill ligga på under denna tävlingssäsong. Vägde iofs 2kg mer i början av december och var inte fetare direkt, men för att bibehålla alla de muskler jag hade då hade jqag tvingats gymma stenhårt 4pass i veckan vilket jag inte kan om jag vill prestera bra och vara fräsch på fridrottstävlingarna i vinter. Det är ju det som är lite synd, att man först sliter som ett djur och kör gym 5-6pass i veckan på 60-90min styck under 10-12veckor och sedan skall man "bibehålla" dessa muskler man byggt upp genom att "gymma" (kortare pass och längre vikter) 1pass i veckan under 10veckor då det är tävlingssäsong.

I helgen stundar inne DM och då blir det fullt ös!
Jag laddar med att titta på dokumentären "I huvet på Anja Pärson" (60min finns på SVT Play), den är sjukt inspirerande! Sedan blir det något avsnitt "Ax men" (dokumetärserie om skogshuggare, världens farligaste jobb) och ikväll är det första grenen i vinter OS! Herrarnas backhoppning (kval) (Go Finland!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar