lördag 6 februari 2010

Hammarbyspelen dag 1


Hade förhoppningar om att utmana 15m i kula och springa årsbästa på 60m och hoppa 190 i höjd, men det blev lite i underkant av vad jag hoppats. Dock stötte jag min längsta stöt på träning eller tävling på ett helt år när jag gjorde ca 15.10m i värmen, sedan inledde jag tävlingen med 14.44 och efter det blev det lite för mycket "satsning" och tekniken blev lidande. I höjd provade jag att springa på fortare än jag brukar i ansatsens slutskede och behärskade inte detta och hoppningen blev ännu ojämnare än vanligt, rev hårfint på 189 i sista försöket (hade varit tangerat årsbästa) och stannade på endast 184. På 60m ville jag springa på årsbästa, men viktigast av allt ville jag känna att baksidan av låret kändes helt läkt och att jag skulle våga ta i för fullt. Det blev inget nytt årsbästa, men iaf ett tangerat 7.36.


Det jag tar med mig från denna tävling är instötninge i kula och känslan av att känna att man har kapacitet för långa stötar. Dessutom tar jag med mig den sköna känslan att springa barfota i spikes (har aldrig gjort det tidigare, nya spikes, ny känsla), samt såklart den sköna känsln av att vara skadefri igen.


Imorgon väntar nya utmaningr i form av stav, 60mh och längd. Målet är att sätta årsbästa i minst två av dessa tre grenar, vill gärna utmana 4m i stav också.


Ny rapport kommer efter tävlingen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar