tisdag 16 februari 2010

Tisdagstävling

Efter tävlingen i söndags stannade jag kvari hallen och körde ett benpass.

På måndagen körde jag tung styrka för bröstet på morgonen bla bänkpress 4x120kg samt 3x4x130kg samt snebänk 4x90kg, 4x92.5kg, 4x95kg.

På eftermiddagen jobabde jag tre timmar med tennis och efter det körde jag tillsammans med min tennistränarkollega, Johan, ett skönt "hardcore" (tungt) pass på SATS Odenplan.
Jag inledde med att springa 2km på löpband på 7.38min (började i lugnt joggingtempo och stegrade hela tiden farten).
Jag körde rygg och axlar, vi körde så tungt det gick i rygg och axelpressmaskinen, jag kom upp på 160kg i ryggdragmaskinen gjorde 5reps och i axelpressmaskinen gjorde jag 4reps på 110kg. Efteråt blev det bastu och en fet proteindrink (54g protein och 80g kolhydrater samt lite kreatin och glutamin).

På tisdagsförmiddagen körde jag endast ett par minuter motionscykel och en lång stretching av benen. På tisdagskvällen var det tävling i Storängshallen i Huddinge där jag tävlade i stav och längd.

I stavhoppet var vi 7 pers som hoppade på höjder mellan 265-435 och i längdhoppet var jag ensam deltagare, inte direkt någon motivationshöjare, men funktionärerna var snälla och inväntade mitt stavhopp och lät mig hoppa in och göra mig klar i lugn och ro för längdhoppet.

Stavhopp: 385cm (tog med 10-15cm luft, och var supernära på 395cm i andra försöket, lätt touch på nervägen och ribban trilalde retfullt ner)

Längdhopp: 662cm (årsbästa, hoppade 662 två ggr varav en gången med 2cm till plastelinan och andra gången halva plankan kvar). Kändes mer rytmiskt och är mer aggressiv mot plankan, men hinner inte riktigt med uthoppet som därför blir något för flackt, men känns som jag fick in ett bra kvalitéts pass och kom ett steg i rätt riktning mot gammal god sjumetersform, årsmodell 2006.

Med fräscha ben och ett bra längdpass till tror jag att det kan bli ett par decimeter till i ett lyckat hopp till ISM i Sätra om två helger.

Imorgon skall jag träna höjd och kula.

Sov gott! (Nu skall jag spana in dagens Vinter-OS sändningar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar