måndag 8 februari 2010

Hammarbyspelen dag 2

Här är en bild på mitt andra försök på 397 (har redigerat dit resultatskylten för att det skall synas vilken höjd det var på, den fotades efter hoppet för att hålla koll på vilka höjder bilderna var tagna på).

Jag lämnade Hammarbyspelen dag 2 med blandade känslor.

Häcklöpningen känns stabil och lovande och i den grenen har jag stärkt mitt självförtroende för varje pass och tävling som gått detta år.

Stavhoppet känns som att jag är stabil på denna nivå, men vill gärna hoppa upp till och med fyra meter med min mjukare stav, för att sedan byta upp till den styvare staven som jag är lite osäkrare med. De sista två tävlingarna har jag bytt till den staven när jag kommit upp på 400 resp 397 nu senast. Förf förra tävlingen tappade jag självförtroende då jag inte "vågade" sätta i den nya styvare staven och nu senast senast hoppade jag grymt på inhoppningen, men ojämnt på tävlingen och även om jag satte i den styvare staven i alla tre hoppen på 397 så kändes det som att jag hade tagit den höjden om jag fått ha den mjukare staven och hoppat lika bra som i inhoppningen.

Längdhoppet känns ringrostigt och kraftlöst och där har jag tappat självförtroende. Har inte gjort ett endaste längdhopp sedan debuten 6januari dvs på en hel månad och ansatslöpningen var ojämn och ryckig om man nu ens kan kalla det för ansatslöpning, enormt långt sista steg in till plankan och därmed misslyckade uthopp. Det "roliga" är att jag tycker att det känns som att jag komemr på tok för nära med 10m kvar av ansatsen och börjar småtrippa och sedan tar jag ett enormt långt sistasteg och når ändå inte fram till plankan (ofta ca 25cm kvar till plastelinan).



Mina resultat:

60mh: 8.58 (årsbästa med 7 hundradelar)
Stav: 387 (pers är 390)
Längd: 646

1 kommentar:

  1. Såg dina final hopp i längden.. Även fast du verkar besviken på ansatsen, tyckte jag att du hade en rytmisk skön löpning ända fram till det långa sista steget..

    SvaraRadera