onsdag 10 februari 2010

TIllbaka efter magsjuka

Har varit sängliggandes i två dagar och knappt orkat röra en centimeter på mig förutom de första 8-10timarna då jag bokstavligt talat sprang till toaletten VAR 20:e minut (låter överdrivet, men är sant!), jag kräktes ut allt, precis allt som fanns i magen. Efter att ha varit sängliggandes dagen efter utan att behövt spy en endaste gång vägde jag in mig och vågen pekade då 80.1kg vilket är 3.5kg mindre än snittet sista veckorna.

Det värsta me att kräkas så mycket är att man tappar vätskebalansen helt och musklerna krampar sig hela tiden. Mina tår krampade hela tiden och när jag böjde benet för att nå ner för att stretch ut dem så krampade sig framsidan av låret, sjukt läskigt och obehagligt.

Vägde mig även ikväll efter jobbet och då vägde jag också 80.1kg, men passade då på att trycka i mig en riktig vrakmiddag med klyftpotatis, nötkött, massor av vitlök&örter sås och cola ligh och en påse godis som efterrätt framför tv:n där Ge-galan visades. Jag hade ju precis dagarna innan påbörjat en "deff" och skulle ner till 82kg och nu fick jag ju ofrivilligt lite "deff hjälp". Sjukt rippad på magen med tvär ribbor och 4cmmindre midjemått än 2-3dagar innan begav jag mig till tennisjobbet och det första jag fick höra var "fan vad smal du har blivit, Lasse!" men det var med glimten i ögat då han visste att jag varit sjuk och vet att jag är känslig och "miljöskadad" av fitnessbranchen (man ska ha så lite underhudsfett och så mycket muskler som möjligt och eftersom jag är mångkampare måste jag kombinera detta med att väga så lite som möjligt, låg vikt och mycket muskler är inte en kombination som går hand i hand :P).

Taggad och back on track efter den korta kräksjukan blir det nu lite lättar träning hemma med gummiband och cablemaskinen där jag kör lite lätt överkropp. Imorgon väntar 90minuters friidrottstränarjobb följt av dubbelpass i hallen på förmiddagen kör jag kulkast och stegrinsglopp/starter och lite studs. På kvällen blir det två teknikgrenar, troligtvis stav och längd berende på vad coachen tycker (var inplanerat kvällstävling i stav och längd i tisdags, men då var ag ju sjuk).

Till helgen blir det tävlingen "Formenkollen" (Inne DM) i Sätrahallen där jag skall tävla på 60m och kula under lördagen och 60mh och längd på söndagen. Målet är att hitta tillbaka känslan i kula och längd och få bra snabbhetsträning i form av häckloppet och slätloppet.

Hoppas ni håller er skadefria och friska!

mvh Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar