torsdag 25 februari 2010

Onsdag

På onsdagen jobbade jag två timmar på Tennisstadion och hade kontaktat min vän Elvis som bla är Mattias Sunneborns massör. Jag Elvis och Mattias hade pratat lite om upplägg inför tävlingar oxh hur man skall tajma in massage och tonusövningar osv. Ser upp till Mattias väldigt mycket och vi sporrar varandra. Jag åkte ut till Bosön direkt efter jobbet på Tennisstadion och joggade lite lätt och fick sedan en behandling av Elvis på hans mycket professionella sätt som dock känns en hel del, här är det armbågar och full kroppsvikt och mer därtill som gäller, men det fungerar. Enda kruxet är att det gör så sjukt ont och kroppen reagerar genom att spänna sig när man skall göra det motsatta, slappan av maximalt. Han sa att min skinka är den envisaste han någonsin varit med om, han fick köra armbåge rätt in i ett fäste i totalt 10m (i omgångar) innan den gav med sig och slappnade av. Kände direkt hur smärtan försvann och jag fick tillbaka min fulla rörlighet. Fick lite stretchhälp av höftböjare och även en bindvävsmassage på höger baksida lår.

Direkt efteråt värmde jag upp igen och körde kulstötning.
Jag körde några bakåtkast med 4kg sedan 8st stående stötar med 7.26kg följt av kanske 15stötar med glid. Jag gjorde 13.10 stilla (ok, men 70cm från pers) följt av 14.50 med glid två gånger och snittet på ca 14.25 om man bortser från två stötar som rullade ur handen pch landade på 13.60.

Med lite fräschare ben och taggning kan det bli någon decimeter till på tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar