måndag 13 december 2010

Fredag-lördag-söndag

I fredags körde jag enbart gym efter jobbet, i lördags blev det ett tufft cardiopass med 10min intensiv crosstrainer, 10min intensiv cykel och 5min maxfart på trappmaskinen efter detta körde jag cirkelträning i 25min i gymmet. (Axlar, rygg, biceps följt av upphopp med hantlar, fyra varv där jag körde rätt intensivt med betoning på bra puls och mindre fokus på att lyfta tungt. Det som gjorde passet lite roligare var att jag sov över hos min vänn Hirvo i Upplands Vsby kvällen innan och tanken var att jag skulle hinna hem och byta om innan jag skulle till gymmet, men det drog ut på tiden så jag fick köra i de kläderna jag hade med mig, utan att gå hem imellan ()för gymmet stängde kl 18 och jag kom dit 17.10). Jag körde i finskjorta och långa tights samt strumpor. Tog av skjortan under cardioträningen på cykel, crosstrainer och trappmaskin, men inne i själva gymmet var jag inte ensam så det var skjorta på som gällde =)

På söndagen jobbade jag 9-12 samt 15-17 och därimellan hann jag handla julklappar på stan, rätt nöjd faktiskt. Köpte även en variant av "Slynge" (ropes) som jag ska börja köra bålträning med (man fäster två remmar som fäst i tex ett räcke, runt fötterna och står tex i armhävningsposition och kör bålstyrka genom att göra olika övningar med benen. Men man kan även träna överkroppen.

För övrigt vilade jag söndagen för att vara fräsch till bröst och sprintpasset på måndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar