fredag 10 december 2010

Onsdag & torsdag

I onsdags körde jag dubbla pass (Storvretsbadet & Storängsahallen) och tycker allt flöt på riktigt ok. Fjärde dagen i rad med tung styrketräning gjorde ju att man inte kände sig direkt "toppad" och lätt i kroppen på morgonpasset (styrka), men de vikter som skulle lyftas, lyftes och kvällspasset gick även det prickpritt.

Pass 1 innehöll styrka för biceps och mage och gick på 37minuter då hann jag med ca 25-27set allt som allt så det var ok på den tiden. Körde bla stående hantelcurl 6x25kg, scottcurl i maskin, liggande cablecurl, chins med smal underhandsfattning, hammercurls samt bålstyrka hängandes i räck samt "bugningar" med cable.

Pass 2 innehöll accelerationer (6x20m från stående start, hade 2.94-2.81-2.80-2.78-2.80-2.78) mångsteg och hopp på gymnastikmatta (20m) i sockiplast samt 6x200m på 27s (sista på 26.0s) med 1min-1.5min-2min-2.5min-3min vila, körde nerjogg samt nervarvning 5min med motionscykel.

På torsdagen jobabde jag två timmar med idrott på förmiddagen så då blev det ingen träning, trots att jag befann mig på badhuset (jag höll två simlektioner för först åk 3-4 sedan åk 5-8) efter detta blev det 4timmar fritidsjobb till efter en lång lunch. På kvällen körde jag 1200m i gympaskor (testade min nya Polar pulsklocka, hade snittpuls på 164 och maxpuls på 187 under den joggingen, antar att jag har något högre maxpuls än så, men då har jag iaf provkört den klockan (har tidigare två andra mer budget betonade fabrikat). Efter lite dynamisk rörlighet blev det 6st bakåtkast och 2st framåtkast med 5kg kulan (ca 18m bakåt och 16,2m framåt) blev det 10st stående stötar med 5kg (15.56 mot pers ca 16.3m?) samt 10st glidstötar (17.30 mot pers 18.61) där jag fick riktigt bra teknikhjälp och hittade rätt känsla. Tror jag gör en meter till om en månad, när jag börjar släppa mer på träningen och går in pigg och fräsch. Årsbästa i båda iaf och det viktigaste var att jag hittade en del tekniska brister som tillkommit sista tiden pga utebliven kulstötning, och rättade till dessa och kunde få med mig ben och bål i stöten och inte bara "bänkade" ut 5.0kg kulan. För mig skiljer det ca 1.5m i stötlängd mellan 5.0kg och 6.0kg samt mellan 6.0kg och 7.26kg så om man räknar om det så var mina tre sista stötar "värda" ca 14.3m med "stora" kulan, vilket är ok när man itne är så fräsch i kroppen. Kördce med mina nya kastskor (Nike Rotational IV, tror jag de heter) och är inte optimala för glidteknik, vilket jag har, men jäklar vad lätt man snurrar i dem, kommer göra 2m till i diskus direkt, har ju kört på sträva långsamma glidskor i både kula och diskus tidigare och därmed tvingats "hoppa" runt ibland för att få fart i första snurren i diskus.

Fredag: Nu ska jag jobba som gympalärare en lektion för klass 3-4 (blir tema friidrottstester) (10st elever) sedan direkt till fritids där det blir fyra timmar jobb och därefter hem och äta och förmodligen blir det gymmet därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar