lördag 4 december 2010

Veckan som gått

Har inte haft tid och lust att skriva i bloggen under denna vecka, men det är ju som med allt som man avstår ifrån, man får tillbaka suget.

Här följer en liten sammanfattning av träningsveckan:

I måndags blev det ju två pass varav ett var styrka och ett var sprint.
I tisdags blev det styrka pass ett och stavhopp/längd/kula pass två.
I onsdags blev det styrka pass ett och sprint (acceleration), spänt samt benstyrka pass två.
I torsdags blev det ett pass styrka på kvällen.
I fredags blev det stavhopp på kvällen.
Idag lördag är det Adventspelen i Storängshallen i Huddinge där jag ska tävla i stav och kula.

För att gå in mer i detalj på hur passen såg ut:

*Måndag: Styrka för bröst och där blev det endast träning med lättare vikter ca 75% av det jag kör på normalt och istället lite fler reps, körde övningar som bänkpress, snedbänk, sned hantelpress, pec deck och cable cross. På måndagskvällen körde jag sprint bla 2x3x60m, stående längd och stående 5steg samt häckhopp.

*Tisdag: Styrka för ryggen bla latsdrag, chins, "good mornings", ryggresningar samt lite bålstyrka. På kvällen körde jag stavhopp där det blev löpning med stav, pendlingar, hopp med 8 och 10 stegs ansats, längdhopp med 9 och 11stegs ansats, kula 6kg (stillastående och glid), kula 5kg (glid) samt 3st bakåtkast med 5kg kulan (18.25m).

*Onsdag: Triceps och axlar på gymmet, minns ej exakt vad jag körde. På kvällen körde jag 3x20m genom eltid från stående start (2.75s) samt 3x30m från startblock med kommando. Efter detta blev det mångsteg/hopp på en lång gymnastikmatta i sockiplast, efter detta två övningar för spänst (växelhopp på låda samt squatjump 2x20sekunder av båda), avslutade passet med 40min bestyrka, djupa knäböj 3x105kg, 3x135kg, 3x145kg (ryggen är svagaste länken, har inte kommit ikapp ryggstyrkan efter ryggskottet), benspark upp till 8x100kg "trög maskin" =), bencurl tvåbens samt enbens, utfallsgång med 22.5kg hantlar, rakbens marklyft med 22.5kg hantlar, stående vadhäv 15x60kg, 15x90kg, 10x120kg, 10x135kg, 10x150kg.

*Torsdag: Gymmade biceps och mage på kvällen, körde hantelcurl 5x26kg, scottcurl maskin, tvåhands och enhands, bicepscurl med cable, tvåhands och enhands, chins med underhandsgrepp, samt koncentrationscurl med armbågen mot insidan av låret (sittandes), för mage "bugningar" med cable, mage i maskin, stående "twist" med stång.

*Fredag: Jogging 600m, stegringslopp, löpning 1x40m med stav, stavhoppspendling, hopp med 8stegs ansats, hopp med 10stegs ansats totalt 15st hopp.

På måndagen ska jag börja köra på "normala" vikter igen och hoppas att förkylnigen släppt, har fortfarande lite snuva. Beroende på hur kroppen känns så kanske jag kör lite cardio på World class Slussen på rasten på jobbet (Sports Academy) imorgon söndag.

Men först skall det tävlas, nu skall jag strax åka till Huddinge och tävla, det blir kul, även om jag inte har några speciella resultat förväntningar, så vore det kul med 14+ i kula och 380+ i stav, men allt godkänt är bra, då kan jag bygga vidare på det.

(Var för övrigt anmäld till SAYO Idoors på 600m idag, men pga förkylningen har jag itne kört några intervaller eller någon längre jogg denna vecka för att ge kroppen en chans att bli 100% frisk, känner att jag skulle gå in med ett "minuspsyke" till en 600m tävling just nu och det är det sista jag vill. Springer jag vill jag känna att jag kan gra mitt bästa och hota pers, så jag kör lite "lugnare" grenar idag istället på en annan tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar