tisdag 30 november 2010

Förkylningstider :(

I torsdags och fredags var jag på nya jobbet och höll ett par gymnatikletktioner och sedan var det fritids efteråt, trivs jättebra där.
I fredags morse började jag känna mig hängig och på fredagskvällen började det kännas ännu segare och "kittla" lite i halsen efter träningen. (Hoppade stav i fredags, men avbröt passet lite tidigare för att "spara på kroppen").

Vilade lördagen och hoppades det skulle räcka för att kunna köra ett lättare pass på söndagen.
Jobbade med tennis tre timamr på söndag förmiddag och efter detta kölrde jag ett 45min styrkepass (10min jättelugnt på crosstrainer som uppvärmning, 4x12reps chins, 4x12reps dips och några set mage)
Efter detta jobabde jag två timmar till med friidrottsjobb.

På måndag morgon började det kännas lite bättre och jag gick och gymmade lite lätt bröst och biceps, körde väl ca 14set bröst och 12set biceps. Efteråt var det 4timmar jobb som fritidsledare och därefter direkt till Huddinge för egen träning.

På kvällen var det sprint som gällde, jag hade inte speciellt höga förväntningar för jag fortfarande känd emig lätt förkyld och inte "explosiv" direkt trots några dagars lugnare träning/vila.

Vi körde koordination, 2x3x60m med 6min vila, 1x30m motståndslöpning, 2x30m stegringslopp(lugnare acceleration), 5st stående längd (306cm), 5x stående 5steg samt 3x2x5 häckhopp, nerjogg och stretch.

Hemma körde jag Compex muskelstimulator på vader, baksida lår och utsida vader. Har börjat få lite problem med en slemsäck i vänster fotval som ömmar när jag kör hopp, men hoppas kunna lösa det genom lite behandlingar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar