måndag 8 november 2010

Måndag - RYGGONT...igen :(

Dagen inleddes med ett pass på gymmet. Körde varannat set triceps och axlar (körde kort vila och ca 2-3set av varje övning)

Storvretsbadet, Tumba:

Cykel 5min
Crosstrainer 5min
Löpband 10min
Hantellyft framåt (axlar)
Sittande hantelpressar
Stående stångpress
Triceps extension med rep
Triceps pushdown
Triceps extension från pannan i cablemaskin
Stående skivstngspressar till pannan
Pullover med en hantel
Smala pushups mot en bänk
Dips: 1x10x20kg extravikt (körde inte mer pga vänster axel)

Körde totalt ca 20set axlar och 20 set triceps

Kändes bra i ryggen.

På kvällen efter mat, powernap och laddning var det dags för ett sprintpass i Storängshallen med Mattias och Anna Sunneborn samt coach Bosse.

Passet skulle innhehålla:

3x30m från startblock inkl startkommando och reaktiontid
3x flygande 30m
4x40m motståndslöpning (ca 15m långt kraftigt gummiband)
Stående längd
10steg

Men efter 30m loppen från block så började det kännas stelt i ryggen och halvvägs in i mitt första flygande 30m- lopp kände jag att ryggenstelnade till rejält och bäckenet kändes som det roterade bakåt och började ömma så jag avbröt loppet och rullade in på 3.19 tror jag. Det var bara att ge upp. Körde en lätt stegring i gympaskor samt ett par stående längd och fick gå hem och vila upp mig. Hade 3.05 i stående längd, vilket var sjukt bra med en stel rygg.

Nu blir det en film (Iron man 2) och sedan sömn. Imorgon skall jag ringa up en kiropraktor och hoppas få tid redan samma dag, men får ringa runt och kolla vad som erbjuds.

/Lasse liten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar