måndag 8 november 2010

Torsdag-söndag i Borlänge

Nautilus XPload Vertical Chest är den skönaste bröstpress maskin jag någonsin tränat med!

Direkt efter jobbet på Bosön i torsdags åkte jag till cityterminalen och tog tåget till Borlänge för att träffa min kusin.
Båda var rejält trötta efter en lång arbetsdag så det blev inte så mycket gjort mer än att handla mat, slå på tv:n och i princip sova.
På fredagen skulle min kusin iväg till jobbet och jag stanande kvar och sov ut (till kl 8.50 (la mig kl 23.55 typ) och åt en breakfast of champions och laddade med en sockerfri redbull framför tv:n inför mitt kommande gympass.
Kl 10.20 gick jag iväg ca 1.5km till Maserhallen och körde ett sjukt j*la skönt gympass. Ingen smärta i vänsterarmen och ryggen kändes helt ok så det var bara att köra på med de vikter jag ville. Jag inledde med biceps sedan bröst och rygg och avslutningsvis mage.

"Godbitar" ut passet som tog typ 100min att genomföra:
Cykel 7min
Bicepscurl med hantlar
Bicepscurl med stång
Enarms Scottcurl med hantel
Biceps med rep
Sittande pressar i bröstmaskin (uppvärmning)
Bänkpress (rumpan i bänken, långsamt ner, strikt): 8x70kg, 8x90kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg (kände mig stark, men körde med ganska kort vila och utan passare och utan säkerhetsanordning, så tog inga risker)
Sittande bröspress i maskin (bild ovan ): 6x100kg, 6x130kg, 6x150kg, 6x160kg (80kg per arm =) "light weight baby!" körde strikt inget gung eler korta reps, kände mig stark som sagt)
Underarmar med hantlar och viktplattor
Sned bänkpress i Smithmaskin
Cablecross uppifrån och ner
Cablecross på knästående nerifrån och upp
Hantelflyes på snebänk
Armhävningar mot bänk
Latsdrag
Chins
Sittande rodd i ryggmaskin
Drag snett uppifrån i ryggmaskin
Ryggresningar
Omvända benlyft (benlyft bakåt/uppåt, benen utanför bänk (för ländryggen)
Mage med cable
Stående twist med skivstång
Goodmornings
Solarium 16min
Bastu
Promenad 1.3km till Massagemottagingen (massage 60min baksidan av kroppen samt framsida lår)

På fredagskvällen blev det lite "ätardag" med lösgodis och cola light framför tv:n där vi spelade Nintendo Wii.

På lördagen blev det god mat, lite förfest med cider sedan ett biobesök på Biopalatset i Borlänge C där vi såg Saw 3D. Direkt efter bion gick vi till en engelsk pub och tog någon cider och gick vidare ut tull Bolance där vi stannade till stängning vid kl 02. Inte lika överraskande, men lika kul, var det att träffa min tiokampskollega som även denna gång jobabde som bartender på stället vi var ute på (han jobbade senast jag var ute i Borlänge också, det var i augusti). Jag och träffa en söt tjej på krogen som visade sig bo väldigt nära min kusin, vilket var passande. Hon och hennes väninna följde med hem till min kusin, efter ett tag skulle tjejerna gå hem och jag hakade på.

På söndagen blev det tv-spel, god mat och bussresa hem från Borlänge.
Eftersom jag fått i mig en del "onyttiga" kalorier blev det en straffrunda på cykeln här hemma i Tumba kl 23.40-00.25 (45min) (lyssnade på Rihanna - greatest hits 2005-2010 på iPoden) och trampade på allt jag kunde utan att halka trots att det var is bitvis (minus 7grader ute då), försökte åka ikapp bussen som körde förbi ett par gånger samt cyklade runt i hemtrakterna, försökte dock att inte dra på mig mjölksyra =)

Imorgon måndag blir det såklart dubbla pass varav det första blir ett cardio/styrkepas på badhuset och det andra blir ett sprint/spänstpass i Storängshallen där jag och min coach nu får förstärkning av "Sunne" som på min begäran ska börja köra med oss på måndagar för lite sparring för att få inspiration och för att få "kriga" lite.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar