tisdag 7 december 2010

Tävlingen i lördags

Glömde rapportera resultaten från tävlingen i lördags:

Stav 330, kula 13.62.

Fick blackout och glömde helt hur man hoppar stav, från att ha hopapt med den styvaste staven någonsin dagen innan till att inte kunna böja ens en klart mjukare stav alls på tävling gjorde att jag hoppade med sugrör och tog ingångshöjden 330 och stod över till 350 och rev ut mig för jag inte fick farten igenom staven (böt till en styvare stav) och avbröt alla tre försöken, hade itne kunant hoppa alls i principå på inhoppningen bara avbrytna hopp. Helt knäckt och psykad gick jag vidare till kulstötningen där 7.26kg kulan kändes som den vägde 10kg för jag mentalt var helt uppgiven och urladdad efter stavhoppet. Stötte 13.62, trodde jag skulle göra 12.50 som det kändes i värmen så sett till det var det ju bra, men har träningsårsbästa på 14.58 och det skall jag nå upp till denna vinter på tävling, MINST. Det är bara glömma och tömma (eller tvärtom).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar