torsdag 16 december 2010

Tisdag-onsdag-torsdag

Jag är nöjd med tisdagens pass då det först blev styrka på morgonen (rygg) och där körde jag marklyft igen för första gången på länge, körde upp till en etta på 200kg. Körde även en femma på 140kg i latsdrag samt 11reps med 15kg i chins.

På tisdagskvällen blev det stavhopp samt häck. Stavhoppet var ett steg i rätt riktning efter ett par sämre pass och var uppe och snuddade på gummibandet vid 4m, så det var en bra nivå för mig. Häcklöpningen (106,7cm med en halv fot kortare avstånd) kändes grymt bra och tight, dock kändes ena baksidan lite lätt öm och jag valde att inte köra mer.

På onsdagen blev det biceps och triceps på morgonen och höjd, längd, intervaller och fotstyrka på kvällen. Höjdhoppet gick riktigt bra med tanke på att jag kände mig seg i benen, hoppade 650 i längd med kort ansats, men fick sedan en liten känning i baksidan av vänsterlåret och valde att inte hoppa vidare. Kände efter och tyckte inte det var så allvarligt så jag sprang 1000m sedan 1min vila och 3x200m (35-36s) med 1min vila direkt efter.

På torsdagen körde jag endast kula på kvällen, bla 18m i nakåtkast med 5kg, 14.44 stillastående med 6kg kulan samt en hel del lådhopp, vristhopp samt bensträck och stående vadhäv samt bålstyrka (bla mage i sittande magmaskin 60kg+22.5kg hantel ovanpå 12 resp 10reps).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar