söndag 17 januari 2010

Inget tävlande söndag

Baksidorna (framförallt vänster) kändes inte bättre sista (den tredje) tävlingsadagen och jag valde efter två inhopp i stav att avstå tävlande pga skaderisken. Det är möjligt att jag fått en minibristning eller bara är lite irriterad av hårt tävlande.

Jag åkte hem och körde två omgångar Compex (muskelstimulator) på baksida lår (först 40min "Cramp prevention" sedan genomblödning ca 30min (Vascular/Capillarization) (ca 2timmars mellanrun) samt en omgång explosivitet/styrke program med Compex på framsida lår. Sedan gick jag till badhuset och körde lite styrka och två timmar senare körde jag en halvtimme lättare jogg/spänst utomhus.

Pass 1 (Styrka Storvretsbadet, Tumba, kl 17-18):
Bicepsmaskin 6set
Biceps med cable: 5set (ökad belastning, minskat antal reps 8-7-6-5-4) upp till 4x85kg (magasinet +15kg hantel ovanpå):
Biceps med hantlar: 8x20kg, 7x26kg
Enarms bicepscurl med cable liggandes på golvet: 2x7x30kg per arm
Chins med smal underhands fattning 2x ca 10reps
Triceps pushdown med rep: 7set (15-12-10-8-7-6-6) upp till 6x90kg (magasinet +10kg hantel ovanpå)
Triceps extension med cable ovanför huvudet med rep ståendes på knä: 10x30kg, 8x50kg
Bänk dips: 2x16reps
"Lasse special" ståendes på knä på bänk smal fattning på skivstång som står i stället, pressar och omvända "pullovers" (går förbi/under stången med huvudet medans man håller i stången)" 2x8-10reps
Mage i maskin: 15x25kg, 15x50kg, 5x70kg, 10x55kg
Ryggresningar/bellyback: 20reps utan vikt, non stop set: 8reps med 20kg, 5set med 10kg, 5reps utan vikt. Set 3: 10x10kg
Sidolyft ståendes med viktplatta i ena handen: 2x8x10kg per sida

Pass 2 (utomhus kl 20.05-20.35):
Jogging 6min
"häckgång" (inga häckar)
10x20m olika hopp (enbans, mångsteg, galopp)
3x8st jämnfotahopp
1x20m mångsteg i backe
2x5xStepup hopp på 40cm hög låda
Nerjogg 3-4min

Blir lite genomblödning för benen imorgon samt styrka för bröst/rygg/axlar i hopp om att baksidan skall känans bättre på tisdag då det blir friidrottsträning. Om det inte känns bra får jag köra lättare träning fram till helgen då nästa tävling är inplanerad. Imorgon drar även mitt jobb som tennistrnare på Stockholm Tennis Academy igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar