söndag 31 januari 2010

Söndag

På söndagen hade jag bestämt mig för att tävla i kula (var anmäld på 60mh och stav också, men hade redan en vecka innan bestämt mig för att avstå dessa grenar pga skadekänningen då).
Jag hade förhoppningar om att stöta 15m, vilket skulle ha kunant gått om jag lyckats göra en endaste bra stöt, men icke sa nick, alla stötar inkl de i värmen var totally screwed, föll åt sidan i utstöten och tappade balansen. Gjorde 13.2 stående och 14.3 med glid i värmen och visste att det fanns ca en meter till om jag inte tappade balansen som i värmen. Stannade på 14.13 i tävlingen och var otroligt frustrerad och förbaskad på mig själv. Här går man och fokuserar på en endaste gren (vilket är ovanligt för mig, brukar vara 2-3grenar samma dag vanligtvis) och den går fullständigtåt h**vete. Är så besviken på mig själv. Får köra mer teknik helt enkelt, kunde dockvarit värre också om man försöker hitta något litet positivt. Menar det är trots allt inte en sååå stor poängskillnad på 15m och 14.13 i kula ca 50p, men jag ska inte behöva stöta så kort med min fysik.

Efter tävlingen åkte jag hem och käkade 300g nötstek (fransyska) och en rejäl portion pasta oh lite fetaost och svarta oliver till och la mig i sängen för en 20min powernap. Jag var så frustrerad och "aggressiv" så jag valde att gå till badhuset och ta ut "ilskan" på skivstången.

Badhuset kl 17-18:

Crosstrainer 3min
Kvastskaft 100reps
Bänkpress: 2x10x50kg, 3x90kg, 2x120kg, 1x140kg, 1x160kg (utan passning) samt två missar på 165kg (en kille på gymmet passade mig och enligt honom saknades det ca 0.5kg i första försöket och 1kg i andra lyftet, så jag var iaf hyfsat nära på årsbästa). Jag körde en tvåa till på 120kg och körde sedan knäböj.
Knäböj: 8x50kg, 5x90kg, 5x120kg, 4x160kg
Ryggresning/bellyback: En serie

Hemma blev det en stor tallrik mild lätt yoghurt med vaniljsmak och guldmüsli (massa goda nötter i). Nu blir det en lugn kväll hemma framför datorn/tv:n och ladda batterierna inför en ny TUFF träningsvecka iaf måndag-onsdag (5pass) sedan vila torsdag-fredag och tävling i helgen (sex grenar!).

Inte nog med det, jag tänkte jag är ändå nere i träsket och seg så då kan jag lika gärna köra ett konditionspass så att man har lite grundkondition kvar i mars =) Körde igenom spåret på 4.5km så fort det gick i snön. Det var inte tjock med snö, men man kände att man inte fick samma fäste som på asfalt och fick slita lite hårdare för att hålla ett hyfsat tempo. I slutspurten i mördarbacken kände jag verkligen av underlaget då det var som att trampa i ett hamsterhjul man trampade på stället och kom ingenstans då jag inte fick så bra fäste i snön med mina gympaskor. Jag hade som mål att jogga igenom spåret (4.5km) på 20min (pers från i november 2009 är 17.15) och kom in på 19.00 vilket är helt klart anständigt i dessa betingelser och kylan (minus 14.4grader kl 21 på kvällen när jag sprang). Nu blir det Compex på baksidor och vader framför ett avsnitt Arkiv X säsong 8 ;) Sedan zzz

Planen för imorgon är att gå upphyfsat tdigt och köra ett gympass på 70min sedan iväg och shoppa spikskor (sprint och längd) och sedan iväg och jobba 3timmar med tennis och sedan full fart direkt till kvällens sprint träning, eller jag skall iaf testa om benet håller, smyga igång lite medans coach tittar på.

Sov gott! mvh Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar