söndag 24 januari 2010

Lördag, tävling

Tävlingen gick resultatmässigt ganska ok, men hade mycket mersmak, men fick inte möjlighet att visa detta, dels pga skadebekymmer.
Baksidan av låret på vänster ben började krångla (fick ju en skadekänning under 60m finalen för en vecka sedan på Scandic Indoor Games). Jag sprang ok i försöksloppet på 60mh, men kände att det fanns en del saker jag kunde rätta till i extraloppet som skulle följa, me jag blev diskad för att jag inte låg helt stilla i blocken under en mycket utdragen långsam start, jag var på väg att sänka ner rumpan (gör alltid så av dålig vana) och starten diskade mig för att jag var "orolig i blocken", jag accepterade domen helt utan protester och gick vidare till stavhoppet. Baksidan började bli stramare och stramare och blev rätt öm till när tävlingen skulle börja. Ja gick runt och väntade på att det skulle "smälla" och även om det inte blev någon större smäll så retade jag upp baksidan och det är förmodligen en mindre bristning som behöver ett par veckor för att läka ihop. Stavhoppet kändes riktigt ok i ett par hopp, framförallt i 360 och 380 (tangerat pers) hoppen där jag tog med massor av luft. Hade ett bra försök på 400 där jag var över ribban och den studsade ett par gånger på sprintarna innan den föll ner. Anlednngen till att jag valde att hoppa denna stavtävling trotsd att jag hade ont i baklåret var att jag kände att jag var så sugen på att ta "dröm-4", men efter två helt ok försök var jag tvungen att avstå det tredje och lägga mig ner och få tryck och tryck på baksidan. Baksidan är öm i skrivande stund cirka 12timmar efter tävlingen och det lär nog ta 10-12dagar innan jag vill tävla igen. Men man vet aldrig, kanske blir någon resultattävling i kula då dessa arrangeras i hallen där jag tränar varje vecka.

Vinthundsvinter resultat:

60mh 8.65 (pb 8.50)
Stav 380 pb (pb ute 380 sedan tidigare och mitt tidigare innepers var 370)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar