torsdag 28 januari 2010

Torsdagens tester

Idag blev det test i kulkast med 4kg samt lite kulstötar med 7.26kg.
Var väl inte lika pigg i benen som jag hoppats, men det är ju bara ett tecken på att det finns mer i kroppen, så mot den bakgrunden tycker jag att jag presterade väl godkänt.

Storängshallen kl 11-13.30:

Powerwalk 3min, cykel 3min
Kvastskaft 300reps
Olympisk rörlighet med kvastskaft
Bänkpress (för att väcka kroppen, ej max): 15x20kg, 10x60kg, 5x100kg, 3x140kg
Kulkast bakåt 4kg (utan madrass): 20.13 pers utan madrass (pers med 36cm, med madrass har jag gjort 20.18)
Kulkast framåt 4kg (utan madrass): 18.78 pers (överträffade det jag gjort med madrass med 30cm)

(För de som undrar så presterar man oftast uppemot en meter längre om man får kasta sig bakåt och landa på en madrass i utkastet, när man inte har madrass släpper man kulan tidigare dvs får ett kortare drag, för att inte skada sig och landa pladask på marken/gruset.)

Körde även kulstötning med 7.26kg kulan, men det kändes segt och det blev ett mängdpass istället för kvalité som jag först planerat (gjorde totalt ca 30stötar varav 10st stillastående).

Som längst 12.82 stillastående och 14.25 (2ggr) med glid, vilket inte år något som jag höjer ögonbrynen över direkt, ett pass i mängden, men man blir bra på det man gör mycket. För ett par år sedan körde jag regelbundet två pass kula i veckan med mängd där det blev ca 50st glidstötar och 20st stillasötar i veckan, nu kan jag vara glad om jag kommer upp i en tredjedel av detta pga prioritering på stav. Men jag tror jag gör 15m ändå på min fys (fysik).

Avslutade med 600m nerjogg och en lång stretch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar