lördag 2 januari 2010

Nyår i Borlänge


Åkte på en välbehövlig tre och en halv dags resa till Borlänge där jag kom fram onsdag kväll och åkte hem lördag eftermiddag. Det firades nyår spelades Lego Star wars på Nintendo Wii och tittades på film och umgicks med kusiner. Jag tog det lugnt träningsmässigt med endast en joggingtur på 25min och lite vadhäv och enbensknäböj i trappuppgången vid ett tillfälles samt lite lätt bålstyrka (typ 300reps) varje kväll innan sänggående. Kosten bestod av bra lagad mat, men det blev endel onyttigt i form av 1kg lösgodis (typ 3500kcal), 3st 50g ölkorvar (typ 500kcal), ett 300g paket ekologiska mini pannkakor (570kcal) och 8liter cola light (typ 0 kcal). Det vi åt var kycklinggryta, oxfile och klyftpotatis med ungsbakade morötter. Skaldjurssoppa med ris till, jag lagade även kycklingburgare vid ett tillfälle. Utöver det blev det totalt 7st protein bars (16-20g protein per styck och 200-220kcal) =) Behöll dock vikten ca 84kg så jag rullar inte fram iaf. Nu blir det strikt diet och extra powerwalks inför första tävlingen om fem dagar. Normalt ligger jag på 2500-3000kcal när jag kör diet och då komemr de flesta kalorierna från kött, fisk, ägg, kyckling samt avocado och när jag bulkade under början av grundträningen försökte jag få i mig ca 5500kcal per dag (vilket i princip innebar normal mat, plus två stora gainers och kanske lite godis eller pannkaka på det). Nu kör jag efter principen "mossa växer inte på en rullande sten" så jag behöver inte skära ner på maten bara röra på mig lite mer.

Bifogar bilder från nyår!
Efter att ha kommit hem från tåget blev det hemamträning med gummiband,kabelmaskinen och skivstången. Det blev biceps och baksida axlar som fick sig en genomkörare, imorgon blir det bröst och rygg på badhuset. Längtar redan till gymmet! Längtar efter att få den där sköna pump känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar