onsdag 30 december 2009

Tisdag

Kvällen innan denna träningsdag hade jag lite ångest, jag hade ju satt upp som mål att ta minst 165kg i bänkpress innan nyår (hade planerat att maxa typ nyårsafton eller dagarna innan, när jag satte upp målet i somras, efter att ha haft en period med mindre bänkpress, ett tag var jag ju "bänk-Lasse" med hela svenska folket kändes det som =)). Jag visste att jag skulle ha en chans att ta 165-170kg bara jag fick vara fräsch och ladda upp på rätt sätt. Nu insåg jag att "shit, året är snart slut" och att denna maxning var tvungen att äga rum typ nu eller aldrig. Jag hade kört bröst hårt två dagarn innan och hade träningsvärk, men det värsta var träningsvärken i ländryggen från 3:an på 195kg i marklyft igår (inte kört marklyft på säkert två månader), var stel som en planka i ryggen. Inga ursäkter nu utan rakt på sak, jag misslyckades =( Kommer dock att göra ett mer seriöst försök inom två veckor. Klämde dock upp 162.5kg, men det var inte explosivt och "lätt" som jag vet att det hade varit om jag inte vart mör i kroppen.

Passet såg ut så här (SATS Odenplan, kl 14-15.50, tränade tillsammans med min kompis Johan):

Cykel 5min
Crosstrainer 5min
Hantelpress/flyes combination: 20x10kg
Bänkpress: 15x50kg, 8x80kg, 3x120kg, 1x140kg, 1x152.5kg, 1x162.5kg
Bröstpress i maskin 10-9-8-8 reps 50-80-90-95kg
Sne bröst press i maskin 10-8-7 reps ca 70kg?
Cablecross 2x10reps 35kg
Triceps pushdown med rep (varannat set biceps/triceps): 3x10x ca 50kg
Biceps med cable: 10x40kg, 10x55kg, 6x80kg (hela magasinet, tungt!)
Dips på bänk med extra motstånd av partner som trycker ner axlarna: 3x15reps (bra pump!)
Bicepscurl med hantlar liggandes med magen neråt på snebänk: 10x14kg, 9x14kg, 9x14kg
Mage i maskin: 2x15reps med hela magasinet (tungt)
Situps med fötterna uppe på bänk: 20sneda per sida och 20raka dvs 60 reps utan vila
Enarms hantellyft för sidan av bålen: 15x20kg per sida
Bastu (blev "utmanad" i bastubad av Johan som slängde på rejält med vatten så öronen brann upp, iaf nästan).
Köpte två proteinbars på vägen ut och begav mig till SL-center och köpte ett säsongskort 1jan-30april som klubben är så snäll och bidrar med så jag kan åka runt och träna och jobba.
Efteråt blev det lite mellandagsrea shopping, provade 4 par jeans på JC (Replay och G-star), men inget satt som jag ville så jag gick vidare till G-stars egen butik i Gallerian (Stockholm) och fann direkt vad jag letade efter (byxorna var kraftigt nersatta från ordinare pris 1400kr) och så fick jag lite hjälp av två trevliga tjejer som jobbade i butiken att hitta en sjysst matchande tröja. Provade lite olika varianter och allt satt sjukt bra, fick till och med komplimangen "du är ju perfekt byggd för att bära upp dessa på rätt sätt" och visst håller jag med, munkjackan, den ribbstickade polotröjan och koftan satt ju figurära speciellt över bröst och överarmar och matchade byxorna perfekt. Men man kan ju inte handla allt, har ett lass kosttillskott som kommer in imorgon som skall betalas också så det blev jeansen (se bilden) och den vita ribbstickade polotröjan samt två par boxershort (en var helröd med svart resår med vitt tryck och andra paret var röd vit randiga) eftersom det var concept store så var det såklart bara G-star Raw som gällde.


Efteråt åkte jag till Rådmansgatan och mötte upp min träningskompis Henrik och vi pratade i ca 2timmar bla i kön till solariet (http://www.solkungen.se/) där det var rusning och jag fick vänta i 45min, men behövde ändå vila benen efter att ha gått runt på stan. Sedan blev det tunnelbana till t-centralen och därifrån pendeltåg i 25min till Tumba, följt av buss i 5min hem varefter jag lagade en "lyxig" middag (kl 21) iaf lyxig för att vara på diet.
Maten bestod av:
- Ungsstekt ekologisk klyftpotatis (hällde rapsolja på plåten då olivoljan var slut) massor av krydda* på innan jag la in potatisen i ugnen.
- En skivad stekt haloumi light ost (cypriotrisk fårmjölk)
(Näringsvärde per 100g: Energi 954kj/228 Kcal Protein 27g Kolhydrater 3g Fett 12g)
- En 90grams hamburgare (18% fett) som jag kryddade rejält
- ett stort glas med cola light och massor av isbitar i
*BBQ & Grill Mesquite (Santa Maria) har en rund rökig grillsmak från mesquiteträdet. Tillsammans med lök och vitlök från soliga Kalifornien samt aromatisk svartpeppar och Medelhavssalt blir det en enastående mix. Ger garanterat en extra smakdimension när du grillar kött, fisk och kyckling, skaldjur och grönsaker.

Vardagstips! Sätter en spännande smak på varma, kalla, kokta och stekta ägg, på en varm ostmacka och inte minst stekt potatis.
Avnjöt maten till ett avsnitt Arkiv X och senare på kvällen blev det en tallrik med mild lätt yoghurt (vanilj) och lyxmüsli med massor av nötter i samtidigt som jag kollade in filmen "Dorian Gray" (typ forever young casanova).
Imorgon onsdag blir det sprint i Sätrahallen vartefter jag på eftermiddagen åker tåg till Borlänge till min kusin där jag skall tillbringa nyår och ett par dagar till och ladda batetrierna inför kommande tävlingssäsong (debuterar om ca en vecka).
GOTT NYTT ÅR!!! HOPPAS 2010 BLIR MINST LIKA BRA SOM 2009 FÖR DÅ SER DET LJUST UT =) MVH LASSE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar