söndag 20 december 2009

Fredag lite ändrade planer =)

På fredagskvällen blev jag ombedd att hänga med J och T ut på en runda på stan. Jag hade två villkor, att jag inte behövde betala en endaste krona och att jag inte skulle dricka en droppe =)
Vi styrde bilen mot centrala delarna av Stockholm och på vägen in drack jag två sockerfria powerkings för att höja stämningen =)
Det blev först ett hotell där vi satt på entré plan med "stureplansstämning", typ något hotell Scandic, vi parkerade iaf i hotellets garage och tog hissen upp direkt till klubben. Efter två timmars mingel där drog vi vidare till ett ställe vi fått gratis entré till som visade sig se "mörkt" ut. Royal Garden på kungsträdgården. Vi gick in och gick in en bit och möttes av en vägg och så gick vi åt ett annat håll och så kom en vägg, vår första tanke "shit, är det här allt, bara en våning och så här litet", sedan såg vi folket som var där. Alla killar var av utlänsk härkomst och var till antalet uppemot 200st och sedan när det kom till tjejerna var det ca 20 till antalet och alla var platinablonda och i 18-19års åldern såg det ut som och alla var omringade av ett mörkt moln.
Vi tre grabbar dansade på och höll inte med Magnus Ugglas statement i låten "Jag dansar aldrig nykter" (som som tur var inte spelades på klubben) det spelades tung housemusik vilken studvis var riktigt skön, men tyvärr räcker inte det för att jag skall någonson frivilligt vilja besöka stället igen. Kvällen asvlutades kl 02.50 på baren Tigern på Hornsgatan (i slutet av gatan typ i ingemansland) där min kompis smet in precis innan stängning och raggade upp en thai som fick åka med till Tumba, hon frågade efter tuggummi och kondomer hela bilresan (vad äter dem i thailand egntligen :S) och undrade vad vi snackade om på finska. Jag kom i säng kl 05 och hann med hela 5timamrs sömn innan jag vaknade av att mobilen ringde kl 9.59...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar