lördag 5 december 2009

Tävlingsdebuten avklarad!

Idag blev det debut inomhus i SAYO Indoor som gik i Sätrahellen.
Jag blev utmanad av Mattias Sunneborn för ett par veckor sedan på telefon att köra ett lopp mot honom. Nu var det så att han "bangade" ;) Näe då han var på plats och värmde upp och kände efter, men hälsenorna var inte tillräckligt pigga för att han skulle göra sig själv rättvisa, så han avstod. Jag fick istället springa mot Hässelbys Albin Johansson som är "hyfsat" bra på just 600m (tävlar på 400 och 800m). Jag kan iaf glädjas åt att jag såg biffigast ut av oss två på storbildsskärmen =) Jag ville inte öppna för hårt och gå in i väggen så jag körde det upplägg som jag och coach planerat (han trodde i förväg jag skulle göra 1.27, jag har gjort 1.31 på träning). Jag hade passeringar (cirka tider) 27-28-32 på de tre varven och sluttiden blev 1.27,70 vilket ju är pers då jag aldrig tävlat på denna distans "på riktigt". Albin kom in på 1.22 vilket i sig är en grym prestation och hans pers är (1.18 :S).

I övrigt så var jag igår kväll och tränade på Bosön med landslagskollegan Erik Larsson som var på besök. Det blev höjd och medicinboll, ett "lätt" pass som avslutades med mandomsprov i chins. Erik drog till med 20 reps och jag klämde till med 25st strikta. Jag putsade årsbästat i stillastående höjdhopp med 1cm till 153cm.

Kvällen slutade med att jag mötte upp en tjejkompis på Ljunggrens vid Götgatsbacken där vi njöt av ett par hyfsade dj:s som spelade och stämningen var helt ok. Sen var det till att förvalta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar