söndag 20 december 2009

Lördag



Lördagen började kl 9.59 med att min kompis Charlie ringde och frågade om jag skulle ha skjuts hem till honom i Åkerstyckebruk då de var inne i stan och handlade för kvällen. Vi hade sedan ett par månader innan bestämt oss att ha en julkväll hemma hos honom i goda vänners lag med tema "Nightmare before Christmas". Min första fråga var "hinner jag gå och gymma innan du hämtar mig?" (då jag var förkyld i tre dagarn och inte tränat alls och byggt världens största abstinens efter att pumpa järn). "jadå, lugnt vi kommer runt kl 13" så det var bara trycka i sig en FET proteindrink ta en sockerfri energidryck och traska ner till badhuset och börja pumpa. Jag körde en knapp timme helkropp där jag körde en annan muskelgrupp under vilan för en annan muskelgrupp såd et blev typ lätta vikter, kanske 60% vikt jämfört med i vanliga fall och lika många set som minuter så 50set på 50min kanske. Körde bara för att få igång musklerna igen efter att de löegat i dvala i tre dagar och ville inte pressa mig för hårt då jag inte var 100% frisk ännu, men nästan (hostade lite fortfarande).






Passet i stora drag (minns ej exakt då det var spontant):

Benspark
Step up
Utfall
Stående enbens vadhäv med hantel i handen
Kvastskaft "300" (300reps)
Latdrag breda frampå 2set
Latsdrag smala frampå 2set
Skivstång "totalen" (lite modifierad) (pressar framför huvudet, knäböj, pressar bakom nacken, rodd, bicepscurl, tricepspressar till pannan)
Liggande bicepscurl med cable i superset med triceps pushdown
Hantellyft åt sidan
Baksida axlar med cable
Situps
Stående twists med kvastskaft och skivstång (13kg)
Ryggresningar
Mage med rep (viktmagasin)
Sneda situps
Hantelpress/flyes combination på snebänk
Pushups
Efter passet blev det bastu och en dusch


Hemma packade jag en kasse med lite nödproviant inför kvällens julfest:
3st Powerking (sockerfria)
1st 2l cola light
1st burk Lose it! Workout (uppiggande fettförbrännare, garanterat dopingfri)
1st fet proteindrink i shaker (whey-80 choklad ca 40-50g protein)
1st flaska hostmedicin (Coclliana-Etanyl)


Lyckad kväll med tema som sagt Nightmare before Christmas och även Japantema inmixat i det hela. Det spelades Japank webradio med mangamusik och japanska rockcovers osv hela kvällen och Charlie och Anette lagade världens godaste gryta i traditionell japansk stil.

Typ en stor gryta med kokande vatten i mitten så hällde man i grönskaer, svamp, entrecoté och nudlar. Man åt naturligtvis med pinnar och åt ur en skål där man knäckt ett ägg på botten och vispat ut det lite fö extra smak. Till detta serverades ris. Det visades en hel del stå upp komiker på Youtube och sedan avslutade vi med att se filmen "Nightmare before christmas".

Blev typ nästan "hög" efter att ha tagit hostmedicin precis innan jag tog en shot whiskey för att döda förkylningsbakterierna, senare tog jag en shot Buffalo vodka (för tt prova smaken), men blötare än så blev inte kvällen för mig. Fick skjuts hem an några av Charlies kompisar som var på hemgång och de bodde i Huddinge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar