tisdag 29 december 2009

Söndag

Söndagen började med cardio i form av innebandy i Alfahallen i Tumba där vi var 14pers (vi spelade med 5st spelare per lag inkl målvakt (i full mundering), samt två avbytare. Det blev intensivt och svettigt värre i 90min varav första matchen tog 60min(!) utan uppehåll (vi spelade till 10) och jag hoppade av efter 30min i andra matchen för jag skulle iväg och handla "deff-mat" och gå till gymmet (trodde jag, men det var stängt visade det sig, till min stora besvikelse). Jag handlade iaf mini-keso, fryst kyckling filé och lite energidryck. Eftersom gymmet var stängt blev det hemamträning modell hardcore. Körde bröst intensivt i 45min följt av lite axlar. Bröst blev det totalt 20set med cable (hemmagym modell cablehiss där man kan fästa handtaget uppe eller nere och kör med en arm i taget). Det blev "pressar" (typ som kulstöt framåt), enarms cablecross, bröst flyes nerifrån upp så att det stod härliga till inledde med några set med 15reps på lätt motstånd följt av maximalt motstånd med ca 6reps (sjukt tungt!).
Avslutade med att köra framsida axlar liggandes på golvet med rak arms lyft framåt/uppåt med cable och baksida axlar med cable samt lite "axel rehab" (kallar dessa för rehab övningar fast jag inte har skadeproblem i axlarna för tillfället).

Så lite enkelt kan man summera dagens träning:

Pass 1: Innebandy intensivt 90min
Pass 2: Styrka bröst och axlar 60min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar