söndag 10 januari 2010

Lördag-söndag

Lördagen började med ett pass i Storängshallen kl 10-12.15 följt av att jag åkte till Haninge för att hälsa på min syster och hennes man Niklas. Tillsammans bowlade vi och lagade mat och såg på tv.

Bowlingen gick ralativt bra om mina tre serier såg ut så här: 152p-150p-192p (sex strikes i sista serien). Efter maten (kokt höna och sallad med fetaost och tomater) tog jag mig till pendeltåget och åkte till Södertälje där det var utgång, kompisarna (träningskompisen Henrik och "finska maffian") hoppade på pendeltåget allt medens vi närmade oss Södertälje. Vi mötte upp några tjejr på plats och begav oss till utestället Flamingo och hade det trevligt fram till kl 2 då stället stängde. Efteråt blev det en tiotimmars efterfest hos en av tjejerna där det gick ganska vilt till och alla hämningar släpptes lösa (bildbevis ovan) ;) Dock eftersom det är tävlingssäsong så gäller det att inte kalasa för mycket för att tappa fysiken eller disciplinen så det blev det bara 10 enheter dricka varav 9st var redbull (utan vodka) (varav 5st sockerfria) och en päroncider under kvällen (de sockerfria hade jag inhandlat i förväg) samt fettförbränningstabletter med lite extra koffein för "koffein kick" =)



Pass 1 (Storängshalen kl 10-12.15):
Jogging, smidighet, rörlighet och stegringslopp
Höjd med fem stegs ansats
Höjd med full ansats
Stillastående kula 5kg
Kula med 7.26kg
800m i tänkt 1000m tempo (träning inför 1000m i mångkamp) fick draghjälp första och tredje varvet av coach (varvtiderna (200m) blev ungefär 31-32-32-32s).
"Nerjogg"
Hamstring med Yoyo
"Finnen" (hamstrings)
Excentriska bencurl (två ben upp, ett ben ner)
Nerjogg och dusch


Söndagen är vilodag och det blir lugnt på måndag förmiddag också bara en promenad för att bibehålla vikten, allt i syfte att lätta på träningen och få till mer toppsnabbhet i sprintlöpningen.

1 kommentar:

  1. Mycket snygg tjej du förvaltat Lasse! Hur går det med getingmidjan? :)

    SvaraRadera