onsdag 13 januari 2010

Skidåkning! Woooohoooo!



Idag var en vilodag som det blev ett litet inslag av aktiv vila i i form av skidåkning.
Jag var hos massör Jerry som jobbade igenom hela vaderna, baksida lår och ryggen på 70min efter det blev det tillsammans med Jerry en skidtur. Jag fick låna ett par pjäxor och skidor av honom som vi vallade med ett par lager grepp klister och sedan begav vi oss ut i spåret. Det var ca 15år sedan jag stod på ett par längdskidor senast (har kört utför dock), vilket märktes relativt omgående. Föll i nästan varje backe som gick att ramla i och vi blevnästan för närgångna med en älg som nyfiket tittade på och säkert undrade vad jag var för amatör som inte kunde stå på skidorna. Jag hittade till slut snitsen och tog mig tillbaka i ett stycke, utan några som helst skador eller skavanker =) Min kompis Jerry ångrade att han inte tog med någon kamera för det var rena rama, "störtlopp gone wrong" över mig i vissa backar, men roligt var det! Turen var på ca 50minuter och jag kan hålla med om att skidåkning ser lättare ut på tv, man har både en och annan gång skrattat åt folk i sprint och långdistansskidor som fallit, men nu har man fått förhöjd respekt för denna gren :)

I övrigt var jag en vända hos tandläkaren för rutinkontroll och efter det handlade jag frukt och salladsvirke i mataffären och brun utan sol och hårgelé på HM.

Nu blir det sängen och ett avsnitt arkiv x innan jag skall sova. Skall upp och jobba 90min som friidrottsprofiltränare för Nytorpskolan i Storängshallen kl 9-10.30 varefter det blir tillbaka hem och vila (vilodag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar