onsdag 29 september 2010

Castorama





Idag onsdag har jag handlat lite på stan inför kommande grundtränings/tävlingssäsong samt en present till min syster som fyller år imorgon, som jag skall överraska ikväll. Efter detta handlade jag lite mat som syns här ovan, älskar lax och keso är ju helt ok också. Vindruvor är mitt "godis" och cola light mitt heliga vatten, den sockerfria energidrycken håller mig pigg och fokuserad när jag tränar.

Det jag köpte åt mig själv på Adidas Concept store var Adidas Tech Fit Power Webb tights (helsvarta), riktigt sköna då de går ända ner till knävecket och håller allt varmt och ger bra stöd samt ett par långa tights Adidas Supernova som är lite lägre i midjan och kändes riktigt stabila =) Åt min syster handlade jag en Adidas träningsoverall (dock på Intersport) som såg ut att vara sjukt skön (ok jag erkänner jag provade den i provrummet för att få en uppskattning om storlek, den satt som ett ormskinn på mig så den lär ju iaf inte vara för tight på syrran). Träningsbyxorna är i kraftigare material och svarta med turkosa ränder och kan dras åt längst ner med ett snöre och träningsjackan är vändbar så att den är svart med turkosa räder på ena sidan i glansigt material med guld dragkedja och snygga detaljer och på andra sidan är den turkos med svarta ränder och helt i collegetyg (bomull), supersnygg. För övrigt är just turkos min favoritfärg =)

I eftermiddag skall jag träffa syrrans man Niklas och vi ska köra ett pass ihop på SATS i Haninge där jag har fixat gratis provträning för oss båda (gäller ju att vara flexibel och kunna träna på många olika kedjor för att få mer inspiration och bra träningskompisar, de gymkedjor jag prova senaste året är väl World Class som jag har ett 2-årskort på sedan såklart stammstället Storvretsbadet och så lite oregelbundna besök på SATS, 24Fitness, Friskis & Svettis och har även provat Balance Gym.

Jag har planerat att köra bröst, biceps och bålstyrka. Riktigt skönt att få pumpa på! På kvällen blir det sedan som sagt en liten överraskningsuppvaktning av syrran.

Igår måndag ringde jag coach och summerade helgens tävling och planerade inför grundträningen som börjar på måndag, fram tills dess är det fritt fram och köra det jag vill eller helst vila. Jag fick även reda på att det skulle vara en castorama i Huddinge under tisdagen (igår) så jag beslutade mig för att köra den fast benen kändes tunga och sega. För att försöka bli av med den tunga och sega känslan man ofta har dagen efter en tiokamp så gick jag och gymmade ett bra benpass och körde ävan rygg och triceps följt av stretching. På tisdagen kändes det iaf lite bättre och jag gjorde nog en av mina grundligare castorama uppvärmningar någonsin och körde igång med inte allt för höga förhoppningar om bra resultat.




Castorama, Källbrinks kastplan (Jerikovallen) under tisdagen:

Kula: 13.51 (gjorde en meter kortare än vad jag brukar i bakåtkast under uppvärmningen och hade inget kryt i benen) klart godkänt.

Spjut: 60.04, sjukt dålig vind storm sidovind, två spjut flög 5meter utanför sektorn då vinden tog tag i dem och drog dem rakt i sidled trots att de låg bra i luften, riktigt nöjd med resultatet i de vindarna.


Diskus: 43.97 skön motvind i diskus och lyckades sätta årsbästa, riktigt nöjd med resultatet. tekniken var stabil, men var rejält frusen om fingrarna och hade klisterspray kvar på fingrarna från spjutkastningen, så jag fick aldrig till någn bra "ren" fingerträff.


Slägga: 32.55 riktigt stabil kastning för att vara jag, hade serien 25.90-30.97-32.53-32.55


Poäng: 2754p (kollade lite snabbt, kan diffa med någon poäng).


Det jag tappar mest i mot min persserie är kula där jag tappar ca 70cm? samt en meter i spjut och diskus. Har för mig min bästa serie ungefär 14.20-61-45.5-33 och gav 2858p (klubbrekord) från förra hösten.




Har planerat att köra en till på tisdag och putsa årsbästat i diskus och castorama lite till, vi får väl se.



För övrigt så hängde jag med mina vänner tvillingarna Henke och Mange efter tävlingen hemma hos dem där vi tittade på Idol och Superstar repris innan båda grabbarna slocknade framför tv:n och jag "väckte" (skrämde livet ur dem) genom att dra på full volym på youtube och spela upp ett automatvapen solo så grabbarna för en sekund trodde de befann sig i under "heavy fire" =)




Lugnet innan stormen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar