fredag 10 september 2010

Fredag - dubbelpass


Idag blev det två pass där det första passet bestod av diskus.
Körde på Rödstu hage IP i Tumba dit jag cyklade (20min).
Passet innehöll följande:

12st stillastående kast med 1.5kg diskus (nytt pers 46.21!)
12st kast med rotation med 1.5kg diskus (50.41, pers är 53.33)
10st kast med 2.75kg kula stillastående (30.00m)
Körde även lite kast på tillbakavägen med fel hand osv så det blev nog minst 80kast totalt.
Cykel hem 20min
Andra passet körde jag ute på Bosön med mina inspirerande kompisar Mattias och Elvis.

Passet inleddes med jogging följt av Mattias egen specialfotboll. Vi körde två mot en i två touch fotboll. Man har var sin planhalva och ska från den skjuta mot motståndarens mål och får bara två nudd på sig totalt inom laget. vi spelade tre matcher först till två mål. Mattias sa att det var bra om man använde båda fötterna lika mycket så man blev ordentligt varm, men vänsterfoten var som "en tondöv sångares röst (tittat mycket på Idol)", dvs man hoppades, men det blev aldrig bra. Efter uppvärmningen körde Mattias lite egen specialstyka (en övning han kommit på under natten och ville prova (hemlig, bara jag och Elvis vet ;)) under tiden körde jag accelerationer i spikskor (20m) samt 2x80m stegringslopp. Sedan körde vi medicinboll. Efter medicinbollen var det dags för 1000m som skulel gå i tänkt 1500m-fart (i Mattias fall 5.00 på 1500m vilket är 40s varv på 200m). Mattias blev helt klart nervös inför 1000:ingen som jag skulle agera hare på, vilket bara tyder på att man vill göra bra ifrån sig. Det blev jämna 40s varv i gympaskor och sluttiden blev 3.20,7s utan att ta ut sig alls, kändes lätt och skönt. efteråt körde jag vidare med lite medicinboll och sedan instruerade jag Mattias i diskus och pendlingar i räck förljt av en tävling i stillastående höjd. Mattias som sa att hans pers var endast 140cm (förmodligen gammalt pers) putsade det rejält i omgångar via 141-146 till 150 (i andra försöket). Jag tog allt i första följt av även 152 i första (årsbästa?) innan det fick räcka. Jag fick skjuts till Ropsten och alla var nöjda och glada och vi ska försöka träna ihop en gång i veckan, om våra scheman tillåter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar