måndag 13 september 2010

lördag-söndag-måndag

I lördags blev det ett gympass på Storvretsbadet där jag körde axlar i en timme, därefter åkte jag och min vän Tommi till Mariatoget med hans bil och lekte funktionärer för Tureberg (jag som volontär) på Stockholm halvmarathon.

I söndags körde jag först tre timmars tennisjobb på idrottshögskolan varefter jag hade en rast på knappa tre timamr varpå jag passade på att köra kula och intervaller på Östermalms IP, sedan tillbaka till idrottshögskolan för två timmars friidrottsjobb.

I måndags (idag) blev det dubbla pass. Första passet kl 9.30 var på Källbrinks Ip med coach där vi inledde med trappor och stab(ilitets)styrka, sedan körde vi sprint och lättare spänst. Blockstarter samt 80-60-40m från stående start med tidtagning. Passet rundades av med lite hopp och studs.

Andra passet körde jag på Storvretsbadet och det innehöll bla bänkpress, sned hantelpress, dips med vikt, cablecross, hantelflyes, bicepscurl med hantlar, bicepscurl med stång, biceps med cable samt bålstyrka (mage med kabel och ryggresningar och omvända benlyft (för ryggen) med vikt). I bänkpressen körde jag 8x110kg, 6x120kg, 5x130kg, 3x140kg och i sned hantelpress 9reps på 42kg (förra passet en sjua, så jag är på väg tillbaka till gammal god form (13reps med 42kgs hantlarna i sneda pressar är perset).

Nu på måndagsnatten skall jag ta nattbussen till Haninge där Niklas jobbar till 01.30 och därifrån åker vi hem till honom. Inatt blir det kanske en film eller tv-spel innan det blir 8timmars sömn och intervaller imorgon på Torvalla ip. Troligen blir det 100-200-300-400-300-200-100m i hyfsat hög fart i spikes med typ 7-10min återhämtning. Om benen känns ok efteråt blir det npg lite spjutstyrka i form av kast med bollar.

Kör hårt allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar