måndag 20 september 2010

Spontan maxning i bänkpress

Efter att ha nåtts av det tråkiga beskedet att krigaren Daniel Almgren skall avsluta sin karriär som tiokampare blev jag först ledsen, sedan ville jag vända det till något positivt och vända humöret från botten till toppen, så jag gick till gymmet och maxade i bänk. Jag pressade upp 165kg (ingen passare, dock säkerhetsanorning ifall jag skulle missa) och fick en skön adrenalinkick och kände mig som kung på gymmet för ett kort ögonblick. Tror kroppsvikten låg på 83kg så det var isf 198,8% av kroppsvikten. Skall kontrollväga mig nu här hemma och se.

Efter invägning (utan kläder) konstaterade jag att kroppsvikten låg på 83.5kg och därmed motsvarar 165kg 197.6% av kroppsvikten. Dock låg vikten på ca 85kg nästan direkt efteråt då jag åt dagens största måltid (alltid direkt efter träning) som bestod av 275g laxfilé med totalt 400g ungsbakade potatisklyftor och grönsaker samt lite lätt creme fraische med smak av paprika & chili samt lite tiger sauce på samt rikligt med dricka. Nu blir det en powernap och laddning inför kvällens träning.

Ikväll blir det ett pass på Källbrink med tema kastgrenar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar