lördag 18 september 2010

Lördag - tävling

Idag var det tanken att tävla i stav och längd på en resultattävling på Källbrinks IP. Jag visste att vädret inte skulle vara på topp då prognosen på SMHI tydde på regn. Mycket riktigt kraftigt ösregn nonstop. Stavhoppet var bara att glömma och jag var den enda som "vågade" hoppa längd i skitvädret som inte direkt var inbjudande (5-7 plusgrader enligt bilen och konstant kraftigt skyfall). Tävlingen blev framsjukten tre kvart och vädret hade inte förändrats alls så det var liksom "now or never". Jag drog på spikskorna gick ut från skyddet under läktartaket och välkomnade regnet. Det tog inte lång tid innan man var rejält blöt och det plaskade så där härligt i spikskorna när man sprang. Jag mäktade med fantastiska 645 (+0.85) i längdhoppet med en bra plankträff i sjätte hoppet (gjorde alla sex hoppen som träning). Får beräknas som ok under de rådande förhållandena. Sedan begav jag mig ner till gymmet nedanför arenan och körde lite stående vadhäv varvat med hopp över häckar så att man kunde kalla dagens tävling/mini träning för ett "riktigt" pass.

Jag fick massage på hamstrings och vader senare på dagen.

Senare på kvällen vid kl 19.45 så drog jag iväg på en powerwalk/intervall runda på exakt 45min där jag tror jag gick ca 5.5km. Körde 4st rusher modell "1000m tempo" på ca 30-45s styck följt av promenad i ca en minut innan nästa efter detta blev det powerwalk så fort jag kunde utan att övergå till jogging, sista 500m joggade jag.

Bra med lite powerwalks för att trimma kroppen inför nästa helgs tiokamp då jag skall vara "stenhård" i kroppen och göra årets bästa (blir min andra för året) tiokamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar