tisdag 21 september 2010

Tävling & gym

Idag var det resultattävling i stav och längd vilket inte gick så bra som jag kanske hoppats, men detta berodde ju på vädret och inte min fysiska status =)
Under inhoppningen började det regna och under tävlingen regnade och blåste det så kraftigt att regnet färdades i sidled (regn är ju inte optimalt för stav dessutom kraftig konstant sidovind på det och "drömförhållande" var ett faktum). Resultatet blev noll, dålig sikt, små orlolig för att skada mig osv, urwäkterna är många, men nollan är ett faktum. Avstod längdhoppet i vilket fall som helst och åkte vidare mot stan.

Jag mötte upp min arbetskollega (tennis) Johan och vi körde ett skönt pass på World Class på Döbelnsgatan nära Odenplan. Efter lite uppvärmning blev det tävling i chins och dips, samt ett set i båda med extravikt. Jag gjorde 25st chins och 41st dips (strikta) vilket jag tycker var helt ok med tanke på att jag bara tränat dessa tungt (dvs med extra vikt) och inte tränat upp uthålligheten i dessa. Johan Imponerade med 22st chins och 30st dips, om än att han specialtränat dessa lite (vilket syntes på hans grymma fysik).
Utöver detta blev det lite rygg, axlar, triceps, ben och bålstyrka. Dock bar ett par set av varje för att aktivera kroppen inför de tre dagar vila jag nu har inför tiokampen i Gävle till helgen. Konstaterade att benstyrkan fanns där körde på fultl magasin i benspark (120kg) samt extravikt i form av Johan som höll emot så att det blev trögare att sträcka ut benen. Körde två set korta explosiva knäböj samt 10set mage för att magen skulle få sitt (är man på en hög nivå så krävs ju mer för att bibehålla eller utveckla), syftet med passet var itne att bryta ner kroppen extremt utan bara att "checka av" alla kroppsdelar och låta dem köra ett tungt set för att de inte ska "försvinna" eller tappa "tryck".
Efter passet blev det bastu, vilket var riktigt skönt efter att ha frusit ute under stavtävlingen och sedan direkt åkt in och gymmat efteråt.

Nu sitter jag hemma och har tittat på repris av kvällens avsnitt av Idol och tittar på Superstars från igår som ju hade premiär. Dipsmomentet som ingick i Superstars är ju långt ifrån "strikt", men ändå helt klart inspirerande att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar